سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عفونت ها در راس بیماری های هستند که می توانند سرفه ایجاد کنند

متخصص بیماری های عفونی و تب دار گفت:سرفه مکانیزم دفاعی و علائمی از یک بیماری است که علل مختلفی دارند عفونت ها در راس بیماری های هستند که می توانند سرفه ایجاد کنند.

 جهانبخش متخصص بیماری های عفونی و تب دار  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛  گفت:بیماری های برونشیت رفلاکس معده مصرف سیگار و سایر مواد دخانی و حساسیت ها گرد و عبار و موادی که بوی تند دارند با اثر فشاری بر دستگاه تنفسی موحب ایجاد سرفه می شود.
 
جهانبخش گفت:خیلی از افراد دچار بیماری سرماخوردگی می شوند و وقتی بهبودی مختصری پیدا می کنند درمان را قطع می کنند و بعد از ان دچار سرفه هایی می شوند که عموما خشک هستند و دچار درد پشت جناق می شوند که سرفه ها ازاد دهنده هستند و ممکن است پشت سرهم سرفه کنند و تا حد تیرگی صورت است که نشانه آلرزئ قدیمی در فرد است.
 
وی ادامه داد:سرفه ممکن است که بر اثر ذرات معلق در هوا قارچ ها و یا  آلاینده های محیطی باشد سرفه های بعد از انفلونزا معمولا بعد از بیماری  ویروسی شروع می شود و به دلیل احتقان و یا تورم در سلول های مخاطی بروز می کند و معمولا طولانی مدت است که در بعضی اوقات ادامه پیدا می کند و در نهایت به اسم منجر می شود .
 
جهانبخش گفت:چیزی که مشخص است این است که سرفه ها معمولا عفونی نیستند و تجویز انتی بیوتیک موثر نیست و معمولا داروهای ضد التهاب مانند استروئیدها و انتی هیستامین های جدید استفاده می شود.
 
وی بیان کرد:سرفه های شبانه علت رفلاکس دارد و معمولا با دراز کشیدن تشدید می شود که به طور معمول خشک هستند .
 
 
وی بیان کرد:سرفه هایی که با سرماخوردگی شروع می شود در فصل سرد و بر اثر عفونت های ویروسی دیده می شود که با شربت دیفن هیدرامین کامپاند دکسترومتروفان و استامینفون کدیین درمان می شود اما سرفه ها طولانی مدت باید حتما پیگیری شود که درمان با شربت ها بی تاثیر است.

 

انتهای پیام/ز


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.