سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف برق در بوکان ۱۰ درصد افزایش یافت

رییس اداره توزیع برق بوکان از افزایش مصرف برق در بوکان خبر داد.

رضا محمد نیا رییس اداره توزیع برق بوکان در گفت و گو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با بیان اینکه مصرف برق این شهرستان در زمان اوج مصرف به ۸۷ مگاوات رسیده است، گفت: میزان مصرف برق در این شهرستان در طی روز‌های گذشته ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
رضا محمد نیا افزود: افزایش درجه دمای هوا و نحوه مدیریت مصرف برق در سطح شهر عامل اصلی افزایش میزان مصرف برق در ساعت اوج مصرف است.
وی با بیان اینکه شهروندان و مشترکان برق تنها با کاهش ۱۰ درصدی مصرف و با بهینه و بجا مصرف کردن آن می‌توانند کمبود برق را کنترل کنند، افزود: پیک مصرف برق در شهرستان بوکان در سال گذشته ۷۸ مگاوات بوده که امسال به ۸۷ مگاوات رسیده است.
محمدنیا ادامه داد: کاهش بارندگی‌ها طی سال آبی متهی به تابستان امسال منجر به کم آبی و در نتیجه عدم امکان تولید در نیروگاه‌های آبی شده و شبکه برق شکر با محدویت‌های در تامین برق مواجه شده است.
وی اضافه کرد: در چنین شرایطی با توجه به بالا رفتن دمای هوا و افزایش مصرف در بخش تولید با مشکلاتی روبرو شده است که برای تعدیل تولید و مصرف نیاز به اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار 'خاموشی برق' در سطح کشور برابر برنامه‌های تنظیم شده می‌باشد.
رییس اداره توزیع برق بوکان ادامه داد: بخش توزیع برای همراهی با شبکه برق کشور و اجرای برنامه مدیریت اضطراری بار خاموشی‌های در سطح شهر و روستا اعمال می‌نماید.
وی از کلیه همشهریان در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع‌های تولیدی و صنعتی و کشاورزان درخواست کرد تا با پیش گرفتن راهکار‌های مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌های اوج بار ۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳ کارکنان صنعت برق را تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی در ارائه هر چه بیشتر خدمات و تامین برق پایدار یاری کنند.
محمدنیا با بیان اینکه هر درجه افزایش دما حدود یک هزارو ۵۰۰ مگاوات ساعت افزایش مصرف را به دنبال دارد، گفت: در شهرستان بوکان ۸۶ هزار مشترک وجود دارد.
در روز‌های اخیر دمای هوای شهرستان بوکان بین ۳۷ تا بالای ۴۰ درجه در نوسان بوده و پیش بینی می‌شود تا اواخر مرداد ماه تداوم داشته باشد.
 
انتهای پیام/م

 

لزوم مدیریت در مصرف برق

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.