سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم رعایت استانداردها در عرصه عمرانی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر لزوم رعایت استانداردها در عرصه عمرانی تاکید کرد و گفت: کنترل کیفیت و نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در دیدار مدیر و مسئولین آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: خدمت به مردم توفیقی است که نصیب مسئولان شده و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی به نقش بسیار مهم فعالیت‌های عمرانی در توسعه و پیشرفت هر جامعه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در عرصه عمرانی باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به کیفیت اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به کنترل کیفیت و مراعات استاندارد‌های سازه خاطرنشان کرد: در صورتی که این نظارت‌ها به خوبی انجام شود، قطعا در اقدامات بعدی نیز شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: رعایت نکردن استاندارد‌ها باعث می‌شود تا در هنگام بروز حوادثی همچون سیل، زلزله و تخریب‌های سازه‌ای شاهد خسارت‌های بسیار بالا و تلفات جانی باشیم که این موضوع اهمیت کنترل کیفیت را می‌رساند.

آیت‌الله صفایی بوشهری فعالیت‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را بسیار بزرگ و مهم دانست و اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که باید به صورت جدی در دستور کار باشد، نوآوری در سیستم‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.

وی با اشاره به اینکه علم نظارت و علم بررسی کاملا متحول شده است، افزود: درصورتی که ما کماکان پیرو روش‌های دیرین باشیم و در پی روش‌ها و استاندارد‌های نوین علمی نباشیم قطعا دچار عقب ماندگی در این عرصه خواهیم بود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر خوساتار استفاده از سیستم‌های نظارتی و آزمایشگاهی مکانیک خاک مدرن و نوین شد و گفت: سیستم‌های فنی و مکانیک خاک باید ایرانی و بومی سازی و با علم روز همگام شود.

انتهای پیام/م

کنترل کیفیت و نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی افزایش یابد

برچسب ها: استاندارد ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.