سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«خیانت آشکار»/ وقتی ترامپ در روز روشن به نماد دموکراسی آمریکا شلیک می‌کند!+ عکس

روزنامه نیویورک دیلی‌نیوز در اعتراض به عملکرد ترامپ در دیدار با همتای روسش، کاریکاتوری از او در حال شلیک به نماد دموکراسی آمریکا منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، روز سه شنبه طرح روی جلد روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» کاریکاتوری از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در حال شلیک به «عمو سام» نماد شخصیت ملی و دولت این کشور بود. این تصویر پس از نشست ترامپ با همتای روسش و رد کردن دخالت ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا، منتشر شد.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ ادعا کرد که حتی اگر در خیابان پنجم نیویورک هم به کسی شلیک کند حمایت هوادارانش را از دست نمی‌دهد. روزنامه نیویورک دیلی نیوز با اشاره‌ای به این ادعای ترامپ، او را در حالی به تصویر کشید که دست «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، را گرفته و در خیابان پنجم در حال شلیک به نماد دموکراسی آمریکاست.

این روزنامه عنوان صفحه روی جلد خود را «خیانت آشکار» انتخاب کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در کمپین انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ گفت: «من وفادارترین طرفداران را دارم. آیا تاکنون چنین چیزی دیده اید؟ من می‌توانم وسط خیابان پنجم بایستم و به مردم شلیک کنم، اما هیچ رای دهنده‌ای را از دست ندهم»!

این کاریکاتور یک روز پس از نشست ترامپ و پوتین در هلسینکی منتشر شد. امتناع ترامپ از محکوم کردن مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و نقض نتایج تحقیقات جامعه اطلاعاتی آمریکا انتقادات گسترده‌ی رسانه‌ها و مقامات این کشور را در پی داشت.

این نشست تنها سه روز پس از اینکه وزارت دادگستری آمریکا ۱۲ مقام روس را به دست داشتن در حمله هکری به کمیته ملی حزب دموکرات متهم کرد، برگزار شد.

«پال رایان» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، و «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه آریزونا، از ترامپ انتقاد کردند. رایان گفت: ترامپ باید بپذیرد که روسیه دوست ما نیست.

مک کین نیز گفت: تاکنون هیچ رئیس جمهور آمریکایی تا این حد خودش را سرافکنده نکرده است.

خبرنگاران فاکس نیوز، سی ان ان و ام‌اس‌ان‌بی‌سی نیز از نشست ترامپ و پوتین انتقاد کردند و «جان رابرتس» خبرنگار فاکس نیوز نوشت: «ترامپ آمریکا را زیر اتوبوس انداخت».

دموکرات‌ها نیز عملکرد ترامپ را رقت آور و ننگ آور توصیف کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ تير ۱۳۹۷
ترامپ خود را به دیوانگی زده وجهان را به تمسخر گرفته ومخارج کشورش را از جیب جهانیان تامین می کند