سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صعود بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

در پی ادامه اعتصاب کارکنان حوزه نفت نروژ، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در پی اعتصاب تعداد بیشتری از کارکنان حوزه نفت نروژ، بهای طلای سیاه پس از آنکه در معاملات پیشین به پایین ترین سطح در سه ماه اخیر رسید، امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 36 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، به 72 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت روز گذشته با 4.6 درصد کاهش همراه بود و به پایین ترین سطح از اواسط ماه آوریل رسید.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 3 سنت افزایش به 68 دلار و 9 سنت در هر بشکه رسید.

اعتصاب کارکنان حوزه نفت نروژ از روز گذشته (دوشنبه) به اوج خود رسید و صدها نفر دیگر در اعتراض به حقوق و مزایای خود اعتصاب کردند. این اعتصاب ها از سه شنبه هفته گذشته آغاز شد. برخی از کارشناسان درباره احتمال لغو قراردادهای نفتی نروژ در صورت ادامه این اعتصاب ها هشدار دادند.

گزارشها حاکی از آن است که سطح تولیدات نفت لیبی هم بر بهای نفت اثرگذار بوده است. شرکت ملی نفت لیبی پیشتر اعلام کرد که با وجود بازگشایی بنادر نفتی این کشور، انتظار می رود سطح تولید میدان نفتی شارارا به دنبال ربوده شدن دو نفر از کارکنان آن با دست کم 160 هزار بشکه کاهش در روز همراه باشد.

به دنبال ثبات در ارزش دلار آمریکا در آستانه برگزاری نخستین جلسه شهادت «جروم پاول»، رئیس بانک مرکزی این کشور در کنگره، بهای طلا با اندکی افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 1241.20 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.