سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناتو آمادگی آمریکا برای مذاکره مستقیم با طالبان را رد کرد

فرمانده نیرو‌های ناتو در افغانستان آمادگی آمریکا برای مذاکره با طالبان را تکذیب کرد و گفت اظهارات پیشین او در این‌باره تحریف شده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان روز دوشنبه اخباری را که بر اساس آن، فرمانده ناتو از آمادگی آمریکا برای مذاکره مستقیم با طالبان خبر داده است، تکذیب کرد.

جان نیکولسون،  فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان، که در قندهار با مقامات افغان دیدار کرد، طبق گزارش برخی از رسانه‌ها در این دیدار گفته است واشنگتن آماده مذاکره با طالبان است؛ اظهاراتی بر خلاف خط‌مشی عادی است که تاکید دارد کابل روند صلح در افغانستان را بر عهده داشته باشد.

او سپس در بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارات او تحریف شده است و او فقط از اظهارات اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، حمایت کرده است. پمپئو ماه ژوئن گفته بود آمریکا آماده است تا از مذاکرات صلح احتمالی افغانستان «حمایت و آن را تسهیل کند و در آن مشارکت» داشته باشد.

این ژنرال آمریکایی در بیانیه‌ای تاکید کرد «آمریکا جایگزین مردم یا دولت افغانستان نخواهد شد.»

روزنامه نیویورک‌تایمز در شماره روز یکشنبه خود نوشت، دولت ترامپ از دیپلمات‌های عالی رتبه خود خواسته است در پی مشارکت در مذاکرات مستقیم با طالبان باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، طالبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.