سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان:

افزایش چهار برابری هزینه بخش درمان تامین اجتماعی استان اصفهان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان هزینه بخش درمان تامین اجتماعی استان را در سال 92، مبلغ 370 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این هزینه ها با اجرای کامل نظام تحول سلامت تا سال گذشته به چهار برابر افزایش یافت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر علی اعتصام پور در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی افزود : در سال 96 مجموع رقم هزینه شده برای درمان بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به یک هزار و 300 میلیارد تومان رسید که از این میزان 385 میلیارد تومان اسفند سال گذشته و 200 میلیارد تومان نیز در فروردین سالجاری به مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

وی به بهره مندی سه میلیون و 313 هزار و 869 نفر از بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد : بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی استان در سه بیمارستان با مجموع 876 تخت مصوب به ارائه خدمات بستری و در قالب 25 پلی کلینیک و درمانگاه به ارائه خدمات سرپایی به بیمه شدگان می پردازد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش تقاضاهای القایی بیماران پس از اجرای طرح نظام تحول سلامت به افزایش هزینه ها و بدهی های تامین اجتماعی منجرشد، گفت : شماری از بیماران بدلیل نداشتن آگاهی ، ارزان بودن خدمات و وجود بیمه های تکمیلی و در برخی موارد بیماری روان تنی ، خواهان دریافت خدمات سرپایی، تشخیصی، دارویی و یا جراحی می شوند که بدین درخواست ها «تقاضای القایی بیماران » می گویند.

اعتصام پوربا تاکید بر اینکه در صورت ارائه گزارش تخلف و خطای پزشکان طرف قرارداد این سازمان بصورت مکتوب و مستند به صورت جدی با آنها برخورد می شود ، افزود: در این رابطه پرونده هایی در اداره کل تعزیرات حکومتی بررسی و به صدور حکم شامل لغو مجوز فعالیت پزشک یا مرکز درمانی و یا دارویی منجر شده است.

سرپرست دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: بتازگی مقرر شد که بخشی از بدهی های تامین اجتماعی به مراکز خصوصی از طریق اوراق خزانه اسلامی پرداخت شود.
رامش کریمیان افزود: بر این اساس مقرر شد که بخشی از مطالبات بیمارستان های غیردانشگاهی شامل بخش خصوصی و مراکز جراحی محدود بصورت 20 درصد نقدی و 80 درصد اوراق خزانه اسلامی پرداخت شود.

کریمیان خاطرنشان کرد: هم اکنون در بخش درمان مستقیم بیمارستان های طرف قرارداد، دفترچه درمانی حذف شده است و فقط با کد ملی به بیماران خدمات درمانی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه نرم افزار کامل این برنامه برای اجرای نسخه و پرونده الکترونیک بیمه شدگان در دست تهیه است گفت: با اجرای این نرم افزار مشکل تمام شدن برگه دفترچه ها، ناخوانا بودن نسخه پزشک و پراکندگی سوابق بیمار حل می شود.

 انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.