مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی از نفت و مالیات بودجه ای دریافت نمی کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر سید تقی نوربخش، دیروز در دیدار با امام جمعه کاشان گفت: جمعیت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی تا پایان فروردین امسال 41 میلیون و 200 هزار نفر است اما از نفت و مالیات بودجه ای دریافت نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی نیمی ازجمعیت کشور را زیر پوشش خدمات خود قرار داده است گفت: این سازمان اتکایی به منابع عمومی ندارد.

به گفته وی، نقش سازمان تامین اجتماعی در موضوع اقتصاد مقاومتی برجسته است بطوریکه این سازمان بدون اتکا به بودجه عمومی توانسته به خوبی خودش را اداره کند.

وی تصریح کرد: تامین اجتماعی افزون بر ارائه خدمات درمانی به مسمتری بگیران 16 خدمت دیگر از جمله بیمه بیکاری، غرامت و دستمزد، از کار افتادگی، بازماندگان، خواربار و مسکن هزینه کفن و دفن را نیز بر عهده دارد که منابع آن از سرمایه گذاری کارفرمایان و کارگران به صورت بین نسلی تامین می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت:خدمات این سازمان تنها منحصر به درمان بیمه شدگان نیست و در فضای ایجاد کسب و کار نیز موثر بوده و فضای کسب و کار نیز در منابع و هزینه های آن اثر گذاشته است.

دکتر نوربخش، در ادامه منطقه کاشان را به دلیل استقرار شمار زیادی از واحدهای تولیدی صنعتی و همچنین نزدیک به 270 هزار بیمه شده اصلی و تبعی برای سازمان تامین اجتماعی مهم دانست و گفت: ضریب پشتیبانی بیمه پردازان و تعداد مستمری بگیران به علت قدمت صنعت و کارگری در این منطقه نزدیک به 3.5 درصد و این رقم در کشور 5.4 درصد است.

شایان ذکر است: دکتر نوربخش همزمان با هفته تأمین اجتماعی برای افتتاح دو طرح تامین اجتماعی شعبه شهید ابوالفضل زارعی راوند در کاشان ، درمانگاه تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) در آران و بیدگل و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی و صنعتگران کاشان به این شهرستان سفرکرد.

 

انتهای پیام/م

 

دیدار نوربخش با امام جمعه کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.