سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت میلاد امام رضا (ع):

مراسم جشن در 114 بقعه متبرکه استان اصفهان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری مراسم جشن در 114 بقعه متبرکه استان به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام رضا صادقی در نشست خبری با اشاره به برگزاری 45 جشن در بقاع متبرکه استان به مناسبت روز ولادت حضرت معصومه(س) ادامه داد: در دهه کرامت مراسم مختلف و متنوعی در سراسر استان برگزار می شود که از مهم ترین آنها می توان به تجلیل و تکریم  خدام بقاع متبرکه اشاره کرد، همچنین در روز ولادت امام رضا (ع) در 114 بقعه متبرکه استان مراسم جشن برگزار خواهد شد.

وی در باره چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن استان اصفهان گفت : مرحله شهرستانی این مسابقات 15 تیرماه با حضور 34 هزار نفر شرکت کننده در 15 رشته برگزار شد که از این تعداد، 570 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که این  برگزیدگان در روزهای 27 و 28 تیر در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین در این نشست خبری از ثبت 45 وقف جدید به ارزش 60 میلیارد ریال در سه ماه نخست سال جاری در استان اصفهان خبرداد.

حجت الاسلام رضا صادقی از مهم ترین فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در سال جاری به ثبت 45 وقف جدید به ارزش بیش از 60 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود : نیات واقفان 5 مورد در زمینه مذهبی، 5 مورد خیریه، 10 مورد اجتماعی، 10 مورد مساجد و 10 مورد در زمینه قرآنی بوده است، به علاوه 565 مبلّغ به بقاع متبرکه سراسر استان اعزام شدند.

وی ادامه داد: در چهارماه نخست سال جاری توانستیم یک هزار و 39  رقبه با مساحتی بالغ بر 8 میلیون متر مربع از موقوفات و رقبات استان را دارای سندِ مالکیت کنیم. همچنین از 1210 پرونده حقوقی در مراجع قضای ، تعداد 795 پرونده به نتیجه رسید و تعیین تکلیف شد و 415 پرونده در حال پیگیری است.

حجت الاسلام رضا صادقی بیان کرد: شرکت کنندگان این مرحله از مسابقات 293 نفر خواهران و 287 نفر برادران هستند و 29 داور کشوری در این رقابت ها حضور دارند و در نهایت 45 نفر از برگزیدگان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری مدیرکل  اوقاف وامور خیریه استان اصفهان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.