رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:سال گذشته 11 نفر از استان اصفهان در مرحله کشوری مسابقات قرآنی موفق به کسب عناوین برتر قرآنی شدند.

یحیی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،درباره برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: سال گذشته 23 هزار نفر در چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر قرآن و غیره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 11 نفر از استان اصفهان در مرحله کشوری رتبه کسب کردند، افزود: مصطفی اصفهانیان از کاشان رتبه نخست رشته حفظ مسابقات بین‌المللی، 2 نفر در رشته حفظ 20 جزء برادران، 3 نفر در حفظ کل خواهران، 2 نفر در رشته حفظ 20 جزء خواهران و 3 نفر در رشته تفسیر خواهران در مرحله کشور رتبه‌های برتر را کسب کردند.  

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ثبت‌نام چهل‌و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت الکترونیکی و حضوری انجام شده است، افزود: این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران و در سطوح شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان در رشته‌های حفظ 5، 10، 15، 20 جزء و حفظ کل، قرائت و ترتیل و در رشته‌های معارفی شامل حفظ موضوعی، حفظ معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم شرکت می‌کنند.

وی گفت: آزمون رشته‌های معارفی به صورت سراسری در کل کشور در تاریخ 20 اردیبهشت سال جاری به صورت الکترونیکی برگزار شده است و نفرات برگزیده هر شهرستان، در تاریخ 21 تیرماه در مرحله استانی شرکت می‌کنند.

قاسمی عنوان کرد: شهرستان‌های سراسر استان اصفهان حداکثر تا 15 تیرماه می‌توانند مرحله شهرستانی رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ را برگزار کنند و افراد برتر 27 و 28 تیرماه در مرحله استانی شرکت می‌کنند.  

وی با بیان اینکه برخی از رشته‌ها مرحله شهرستانی دارند، تصریح کرد: بخش ویژه آوایی و نغمات دینی این دوره از مسابقات در 6 رشته اذان، دعاخوانی، همسرایی‌ و همخوانی، مقطع‌خوانی گروهی،  انشاء انفرادی و آثار رسانه‌ای دو زبانه و چند زبانه برگزار می‌شود که شرکت کنندگان آثار خود را به تهران ارسال می‌کنند.  

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: این مسابقات ویژه افراد بالای 18 سال است و مسابقات قرآنی افراد زیر 18 با مشارکت آموزش و پرورش هر سال برگزار می‌شود.  

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.