سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی اعتبار ۷ میلیارد ریالی برای ساخت خانه کبدی در خراسان شمالی

رئیس هیئت کبدی استان خراسان شمالی گفت: در سال جاری ۷ میلیارد ریال برای ساخت خانه کبدی در خراسان شمالی پیش بینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛  ناصر جوانمرد رئیس هیئت کبدی استان خراسان شمالی گفت: در بودجه امسال اداره کل ورزش و جوانان استان ۷ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت خانه کبدی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ ورزشکار کبدی در استان افزود: مهم‌ترین دغدغه این رشته نبود خانه کبدی در استان است که با تامین اعتبار در لیگ برتر کبدی مردان شرکت می‌کنیم.

جوانمرد اظهار کرد: ورزش کبدی در استان خراسان شمالی از سال ۸۵ شروع به کار کرده و ۱۲ سال است که در رده‌های سنی مختلف پیگیری می‌شود و در سال ۹۴ خراسان شمالی میزبان مسابقات کبدی قهرمانی کشور بوده که ۱۸ تیم در آن شرکت کردند.

وی افزود: در حال حاضر تیم‌های نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در بخش آقایان و بانوان در استان فعال هستند و سه جلسه در هفته به تمرین می‌پردازند.
 رئیس هیئت کبدی استان خراسان شمالی گفت: تیم بانوان خراسان شمالی سال گذشته با کسب عنوان دوم لیگ یک به لیگ برتر کشور صعود کرده است و تیم آقایان هم در لیگ یک کشوری هستند و اگر تأمین مالی مناسب انجام شود هر دو تیم به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

رئیس هیئت کبدی استان مهم‌ترین علت استقبال نکردن از ورزش کبدی را نداشتن مکان تمرینی مشخص و دائمی بیان کرد.

وی گفت: در استان خراسان شمالی بیش از ۱۲۰ خانم و ۱۰۰ آقا به ورزشی کبدی می‌پردازند که بیشتر آنان در رده سنی نوجوانان و جوانان قرار دارند و هیئت کبدی در حال حاضر در سه شهرستان بجنورد ، اسفراین و جاجرم فعال است.

گفتنی است: کبدی یک بازی کم‌خرج و یک بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرک است که ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت ، انعطاف‌پذیری چابکی ، استقامت ، حضور ذهن و جرأت نیاز است.

انتهای پیام / ب

فعالیت بیش از ۲۰۰ ورزشکار کبدی در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.