سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با راشاتودی

سخنگوی کرملین: پوتین در دیدار با ترامپ نخست منافع روسیه را در نظر خواهد گرفت

سخنگوی کرملین معتقد است پوتین برای ایجاد روابط دوجانبه سودمند انتظار دارد همتای آمریکایی‌اش به روسیه احترام بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اندازه کافی واقع‌بین است تا با پذیرش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، منافع ملی این کشور را بالاتر از همه چیز قرار دهد، اما برای ایجاد روابط دوجانبه سودمند، پوتین نیز انتظار دارد همتای آمریکایی‌اش به روسیه احترام بگذارد.

پسکوف در آستانه دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه در هلسینکی به راشاتودی گفت: این یک اصل است که رئیس هر دولتی آن را انجام می دهد. رئیس هر دولتی هنگام گفتگو با همتای خارجی اش باید منافع کشور خود را در نظر بگیرد. رئیس جمهور ما [پوتین] کاملا واقع بین، کاملا سازگار و کاملا عملگرا است. او همیشه می گوید که بیش از هر چیزی منافع روسیه برایش اهمیت دارد. به همین دلیل او اعتقادات متقابل دونالد ترامپ در خصوص کشور را درک می کند.

به عقیده پسکوف، در حال حاضر، در سیاست های جهانی، چنین رویکردی به درستی اجرا نخواهد شد و معمولا به انزوا ختم می شود مگر اینکه با رعایت اصل احترام دو جانبه و به رسمیت شناختن منافع یکدیگر انجام شود.

وی در ادامه گفت: این رویکرد باید بر اساس تعهدی برای توسعه همکاری های دو جانبه سودمند بنا شود و منافع کشورهای دیگر نیز در نظر گرفته شود. همه این عوامل در کنار یکدیگر می توانند یک محیط مناسب برای توسعه همکاری ها ایجاد کند.

پسکوف تاکید کرد: این [توسعه همکاری های دوجانبه] همان چیزی است که ما امیدواریم در این نشست حاصل شود. ما امیدواریم این نشست یک گام کوچک برای غلبه بر وضعیت بحرانی فعلی در روابط دوجانبه باشد.

سخنگوی کرملین با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ که همتای روس خود را «رقیب» نامیده بود، گفت: ترامپ و پوتین به عنوان سران دو قدرت جهانی به یکدیگر احترام می گذارند و باهم کنار می آیند. باید بگویم «رقابت» یک پدیده مثبت است. این مقوله به توسعه جهان کمک می کند. با این حال، یک «اما» وجود دارد. رقابت در سیاست یا در اقتصاد باید عادلانه باشد. این رویه به توسعه جهانی کمک می کند.

پسکوف با اشاره به فشار اقتصادی واشنگتن بر شرکای اروپایی اش افزود: متاسفانه ما شاهد آن هستیم که رقابت همیشه منصفانه نیست.

وی اظهار داشت: انتظار می رود پوتین و ترامپ در نشست هلسینکی در مورد طیف گسترده ای از مسائل گفتگو کنند هیچ برنامه دقیق و مشخصی برای انتشار هرگونه بیانیه مشترک وجود ندارد. گفتگوهای دوجانبه درباره سوریه ممکن است با توجه به موضع واشنگتن در برابر ایران دشوار باشد.

سخنگوی کرملین در پایان اظهاراتش گفت: روسیه و آمریکا مسئولیت ویژه ای برای حفظ ثبات و امنیت در جهان دارند. بنابراین عقل سلیم به ما می گوید که کشورهای جهان، به خصوص کشورهای اروپایی، باید به عادی سازی روابط بین مسکو و واشنگتن علاقه مند باشند.

روسای جمهور روسیه و آمریکا تا ساعاتی دیگر هلسینکی، پایتخت فنلاند دیدار می کنند.

انتهای پیام/

اظهارات سخنگوی کرملین درباره دیدار پوتین و ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.