سجاد سلیمانی با تأکید بر ضرورت ثبت نام متقاضیان سرویس مدارس در سال تحصیلی 98-97 در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) از راه اندازی این سامانه برای ثبتنام سرویس مدارس، خبر داد.
وی گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدبد آئین نامه اجرائی ایاب وذهاب دانش آموزان از سوی وزارت کشور و تاکید بر استفاده سامانه های نوین در این حوزه و با عنایت به این که متولی اصلی امر حمل و نقل دانش آموزان سازمان ھای تاکسیرانی در سراسر کشور شناخته شده اند، متقاضیان محترم برای انجام این امر می بایست در سایت سامانه ثبت نام نموده و جھت انجام مراحـل بعدی به این سازمان مراجعه کنند.
وی تأکید کرد: پیمانکاران، مدیران مدارس، رانندگان تاکسی و دانشآموزان باید برای دسترسی آسانتر، اطلاعات خود را در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی به آدرس irtusepand.ir وارد کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: در مرحله نخست این طرح ثبتنام مدیران مدارس، پیمانکاران و رانندگان در سامانه سپند آغاز شده و دانشآموزان هم از نیمه دوم شهریور ماه میتوانند در این سامانه ثبت نام کنند.
وی از ویژگیهای سپند به؛ ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات حمل و نقل دانش آموزان، اجرایی شدن قوانین و مقررات مربوطه، افزایش و بهبود کیفیت خدمات برای افزایش امنیت و ایمنی دانش آموزان به همراه خدمات مطلوبتر برای ایجاد حس آسودگی خاطر نسبی والدین، هویت سازی و متمایزنمودن ناوگان حمل و نقل دانش آموزان، خدمات نرم افزار مبتنی بر تلفن همراه برای استفاده از خدمات نرم افزاری رصد و پایش سفر دانش آموزی اشاره کرد.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد : در سامانه سپند رانندگان میتوانند مسیرها و محلهای مورد نظر خود را انتخاب کنند و خانوادهها هم با نصب نرم افزار در تلفن همراه خود میتوانند از ساعت رفت و برگشت فرزند خود اطلاع یابند که این امر موجب اطمینان خاطر خانوادهها از رفت و آمد فرندانشان میشود.
سلیمانی اضافه کرد: سال گذشته برای جابجایی بیش از 25000هزار دانشآموز، 5000 دستگاه تاکسی به مدارس سرویسدهی کرده و پیشبینی میشود که امسال نیز همین تعداد سرویس مدرسه در امر جابه جایی و انتقال در خدمت دانش آموزان مدارس باشند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه تأکید کرد: خانوادهها سرویس مدارس فرزندان خود را تحت نظارت سازمان تاکسیرانی پیگیری کنند تا از هرگونه حوادث جانی، مالی و اخلاقی پیشگیری شود.
انتهای پیام/ز