سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه‌های امنیتی گزاف سفر ترامپ به اسکاتلند، خشم مردم این کشور را برانگیخت

هزینه‌های گزاف سفر رئیس‌جمهور آمریکا به اسکاتلند، موجی از اعتراض شهروندان آن را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، انتشار گزارشی در خصوص هزینه های گزاف سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اسکاتلند، موج گسترده ای از اعتراض شهروندان این کشور را به دنبال داشت.

رسانه های اسکاتلندی روز شنبه اعلام کردند هزینه سفر آخر هفته رئیس جمهور آمریکا به انگلیس و اسکاتلند 5 میلیون یورو [معادل 5 میلیون و 800 هزار دلار] بوده است که پیش از این از پلیس اسکاتلند خواسته شد  آن را پرداخت کند.

شهروندان اسکاتلندی ضمن انتشار پیام های اعتراضی خود در رسانه های اجتماعی خواستار پاسخگویی مقامات دولت مرکزی انگلیس در این خصوص شدند.

پیش از این روزنامه دیلی میل گزارش داد: «حمزه یوسف» ، دادستان کل اسکاتلند، ماه گذشته با ارسال نامه ای به «ساجد جاوید»، وزیر کشور انگلیس اظهار داشت دولت نباید هزینه 6 میلیون دلاری حفاظت از ترامپ را بر گردن پلیس اسکاتلند بیاندازد. او  همچنین در یک پیام توئیتری  نوشت: غیرمنصفانه و غیرقابل قبول است که از پلیس اسکاتلند درخواست شده است تا هزینه حفاظت از رئیس جمهور آمریکا را در سفر به اسکاتلند متقبل شود. پلیس اسکاتلند وظیفه ندارد هزینه 5 میلیون پوندی سفر رئیس جمهور آمریکا را پرداخت کند.

برخی دیگر از مقامات اسکاتلندی از دولت انگلیس خواستند هزینه حفاظت از ترامپ را حین بازی در زمین گلف «ترن بری» پرداخت کنند. همچنین برخی رسانه های اسکاتلند به نقل از معترضان سفر ترامپ نوشتند: بهتر است ترامپ حداقل هزینه هایی که برای حفاظت از او در ترن بری خرج شده است را پرداخت کند. او [ترامپ] درآمد بالایی از زمین گلفش در ترن بری دارد.

اوایل ماه جاری میلادی، خزانه داری مرکزی بریتانیا با پرداخت هزینه  5 میلیون پوندی سفر ترامپ به انگلیس و اسکاتلند موافقت کرد. «لیز تروس»، رئیس خزانه داری مرکزی با انتشار توئیتی از اعلام آمادگی انگلیس برای پرداخت بخشی از هزینه های پلیس اسکاتلند برای حفاظت از ترامپ خبر داد.

بسیاری از مردم اسکاتلند همانند شهروندان انگلیسی از مخالفان سیاست های رئیس جمهور آمریکا هستند. آنها نیز همزمان با سفر ترامپ با حضور در راهپیمایی اعتراضی از سیاست های رئیس جمهور آمریکا انتقاد کردند.

­نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند نیز ضمن  انتقاد از اقدامات ترامپ در خصوص خروج از معاهده آب و هوایی پاریس، جداسازی کودکان مهاجر از فرزندانشان و ... اعلام کرد برنامه ای برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا ندارد.

 ترامپ به همراه همسرش ملانیا ترامپ روزهای شنبه و یکشنبه را در ترن بری [تفرجگاه شخصی خود در اسکاتلند] سپری می کند و پس از آن برای شرکت در نشست روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، عازم هلسینکی، پایتخت فنلاند خواهد شد.

انتهای پیام/

اعتراضات اسکاتلندی‌ها به سفر پرهزینه ترامپ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.