دونالد ترامپ در آستانه دیدار با ولادیمیر پوتین، در یک پیام توئیتری بار دیگر به دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، حمله کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه وارد اسکاتلند شد و در نخستین سلسله از پیام های توئیتری خود بار دیگر به دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا حمله کرد.

او در این پیام توئیتری،  دولت اوباما را برای اتهام زنی به 12 افسر نظامی روسیه در خصوص دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا محکوم کرد.

ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: داستان هایی که شما درباره 12 روس شنیدید دیروز [پیشتر] در دولت اوباما رخ داد نه در دولت ترامپ. چرا آنها کاری برای آن انجام ندادند به ویژه هنگامی که گزارش شد رئیس جمهور اوباما در ماه سپتامبر بوسیله اف بی آی و پیش از انتخابات [در خصوص آن] مطلع شد؟

زمانی که جامعه اطلاعاتی آمریکا، باراک اوباما را در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور مطلع کرد، او نیز تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرد. او همچنین 35 دیپلمات روس را از آمریکا اخراج کرد که اقدام تلافی جویانه مسکو را به دنبال داشت.

ترامپ در توئیت دیگری ماجرای هک شدن رایانه کمیته ملی دموکرات ها را پیش کشید و  نوشت: سرور [رایانه های] دی ان سی [کمیته ملی دموکرات ها] کجاست؟ چرا اف بی آی آن را تصرف نکرد؟ دولت عمیق؟

«دولت عمیق» یک تئوری توطئه است که پیشنهاد می کند مقامات عالی رتبه یک دولت سایه، علیه ترامپ اقدام کنند. ترامپ معتقد است دولت اوباما با مطرح کردن دخالت روسیه در انتخابات آمریکا سعی در زیر سوال بردن دولت او را داشته است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در نخستین توئیت خود پس از ورود به اسکاتلند، ابراز امیدواری کرد که پیش از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کمی گلف بازی کند!

او نوشت: «من وارد اسکاتلند شدم و دو روز برای نشست ها و تماس ها در ترامپ تربری خواهم بود و امیدوار برای کمی بازی گلف –شکل اولیه ورزش من— آب و هوا زیباست  و این مکان باورنکردنی است. فردا برای دیدار در روز دوشنبه با ولادیمیر پوتین عازم هلسینکی هستم».

روسای جمهور آمریکا و روسیه روز دوشنبه 16 ژوئیه در هلسینکی، پایتخت فنلاند، دیدار می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار