وی با بیان اینکه یکی از نواقص جدی خط ۷، موضوع سیگنالینگ بود، گفت: به زبان ساده قطارها برای حرکت باید کنترل شوند که موقعیت آنها توسط سیگنالینگ انجام میشود که اگر احیانا لازم باشد که قطارها کنترل شوند این اتفاق تنها با سیگنالینگ رخ میدهد و اگر سیگنالینگی وجود نداشته باشد در هر خط مترو تنها یک قطار، آن هم به صورت رفت و برگشت حرکت میکند. همچنین 14 هواکش در این مسیر نصب شده است.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در فاز اول پنج ایستگاه افتتاح شد اما در برنامه ریزیهای انجام شده حد فاصل ایستگاه مهدیه با بسیج تا مهرماه ایمن سازی شده و قسمت شمالی خط 7 نیز از نواب تا میدان صنعت همزمان کار سیگنالینگ و ایمنی آن انجام میشود و سعی داریم حداقل با سه ایستگاه تا قبل از پایان سال به مدار بهره برداری برسانیم.
پورسیدآقایی افزود: آلودگی هوا و ترافیک دو چالش طاقتفرسای کلانشهر تهران است که با افتتاح این بخش از مترو بخشی از آن برطرف میشود. امیدواریم همزمان با خط 7، خط 6 نیز تا سال آینده به بهره برداری برسد.
انتهای پیام/