سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

تمدید روند ثبت نام رای دهندگان در 20 ولایت و مسدود شدن دفاتر انتخاباتی 6 ولایت به دلیل اعتراضات مردمی

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ضمن اعلام تمدید یک هفته ای روند ثبت نام رای دهندگان در 20 ولایت این کشور، از مسدود شدن دفاتر انتخاباتی در 6 ولایت به دلیل اعتراضات مردمی خبر داد.

سید حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روند ثبت نام رای دهندگان در 20 ولایت کشور برای شهروندانی که از این جریان باز مانده اند به مدت یک هفته تمدید شده است.

وی اظهار داشت: کمیسیون مستقل انتخابات تصمیم گرفت که ۱۱۲ مرکز در ۲۰ ولایت افغانستان از تاریخ ۲۰ الی ۲۷ سرطان/ تیر سال جاری برای ثبت نام از شهروندانی که واجد شرایط رای دهی هستند باز می باشد و مردم با مراجعه به آنها می توانند در انتخابات سهیم شوند.

به گفته وی، کمیسیون انتخابات پیش از این نیز روند ثبت نام رای دهندگان را در شهر‌ها یک ماه و در ولسوالی‌ها و قریه‌ها هر کدام ده روز تمدید کرده بود.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان همچنین از مسدود شدن دفاتر انتخاباتی در 6 ولایت کشور به دلیل تدوام اعتراضات مردمی خبر داد و گفت: شهروندان معترض دفاتر انتخاباتی شش ولایت فاریاب، تخار، سمنگان، جوزجان، سرپل و بلخ را مسدود کرده اند.

وی افزود: تظاهرات حق قانونی مردم است اما مسدود کردن دفاتر کمیسیون انتخابات هیچ توجیهی ندارد و می تواند پیشبرد انتخابات در کشور را در این مرحله حساس با مشکل مواجه نماید.

گفتنی است که بیش از 10 روز پیش اعتراضاتی در فاریاب و سپس در دیگر ولایت های افغانستان در واکنش به بازداشت یکی از فرماندهان نظامی حزب جنبش شکل گرفت که با گذشت هر روز وسعت بیشتری پیدا می کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.