سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین هواپیمای فلایت‌چک چرا به ایران نیامد؟/تحقق عدالت جغرافیایی بدون صنعت هوانوردی محقق نمی‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ما قصد خرید هواپیمای فلایت‌چک دوم ‌را داشتیم اما با اطلاع یافتن تحریم‌‌کننده‌ها‌، دیگر امکان خرید هواپیمای دوم فراهم نشد با این حال باز هم در تلاش هستیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت‌الله‌ مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به همراه هیأت همراه در گفت‌وگویی صمیمانه در خصوص  خرید هواپیمای فلایت‌چک دوم توضیحاتی را ارائه داد که در ادامه می خوانید : 

* لزوم تعامل رسانه و صنعت/تحقق عدالت جغرافیایی بدون صنعت هوانوردی محقق نمی‌شود

مه‌آبادی در این دیدار با تأکید بر نقش مؤثر رسانه در توسعه‌‌یافتگی کشورها، ارتباط مستمر با رسانه‌ها و تعامل مطلوب دولت با رسانه را از مصادیق موفقیت دولت‌ها دانست و گفت: بخش زیادی از موفقیت کشورها و توسعه، به دلیل تعامل دو طرفه و عادلانه دولت و رسانه است.

وی با بیان اینکه توسعه نیازمند تیم پیشرو است، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته، توسعه هم‌ مردمی و هم صنعتی است و موفقیت‌ها باید در هر صنعتی، مدیریت دانش و کتاب شود.‌

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تأکید بر اینکه ضرورت دارد رسانه نسبت به ثبت و درج اقدامات مهم انجام شده در عرصه‌های مختلف توجه ویژه داشته باشد، گفت: چنین اقدامی به مدیریت دانش منجر می‌شود و موجب خواهد شد تا نه تنها نسل فعلی‌ بلکه نسل‌های بعدی هم از چنین منبعی بهره ببرند و ضرورت دارد انسان‌ها و الگوهای موفق را به جامعه معرفی کرد.

وی در ادامه با اشاره به استراتژیک‌بودن صنعت حمل و نقل هوایی و فرودگاهی ‌بیان کرد: صنعت هوانوردی در اقتصاد سرعتی بسیار مؤثر است‌، صنعت فرودگاهی هم خود یک اقتصاد است‌ و ضرورت دارد چنین نگرشی به این صنعت در کشورمان وجود داشته باشد ضمن آنکه تحقق عدالت جغرافیایی بدون صنعت هوانوردی محقق نمی‌شود و در این حوزه سرعت تحقق عدالت جغرافیایی دارای اولویت است.

* پرواز فلایت‌چک با کرو ایرانی/ پرواز 25 روز در ماه بابت بررسی فرودگاه‌ها ‌

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌‌وگو با مدیران و خبرنگاران به موضوع خرید فلایت‌چک و مشکلات قبل و بعد از خرید این هواپیمای استراتژیک هم اشاره‌ای کرد و گفت: ‌معتقدم یکی از خاطرات ماندگار صنعت حمل و نقل هوایی، خرید همین هواپیمای فلایت چک فعلی بود، فلایت‌چک استراتژیک‌ترین خرید اویشن ایران و نماد خرید هوشمندانه و تلاش برای رفع بحران ملی بود.

مه‌آبادی اظهار داشت: این هواپیما پیش از این در کشور وجود نداشت در حالی که از لحاظ ایمنی پرواز، وجود هواپیمای فلایت‌چک بسیار ضروری ‌است و نبود فلایت‌چک به اختلال جدی در حمل و نقل هوایی و تعطیلی فرودگاه‌ها منجر می‌شد و تعطیلی فرودگاه‌ها مشکلات بزرگ برای کشورها می‌آفریند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: این خرید باید ابتدا توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شد اما پس از مدتی که انجام نشد، ما به وزیر راه و شهرسازی درخواست دادیم تا خود این هواپیما را خریداری کنیم.

مه‌آبادی اضافه کرد: فلایت‌چک خریداری شده مدرن‌ترین هواپیمای فلایت‌چک دنیا است و مهمتر اینکه این هواپیما با کرو ایرانی پرواز می‌کند، دانش فنی این هواپیما به کشور منتقل شده است و تعمیرات و اورهال این هواپیما توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

وی توضیح داد: در راستای ایمنی و دقت پرواز، سامانه‌های فرودگاهی و ناوبری باید هر سه ماه بررسی شوند، اما در نبود فلایت‌چک ما مشکلات زیادی در فرودگاه‌ها داشتیم، در دوران گذشته، هواپیمای فلایت‌چک با قیمت‌های سنگین از پاکستان و غیره بابت چک تجهیزات فرودگاهی و ناوبری و غیره، اجاره می‌شد در حالی که این مورد انتقاد مسئولان امنیتی کشور هم بود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تا قبل از ورود این فلایت‌چک و بعد از سقوط فلایت‌چک قبلی، در چک کردن ILS ‌فرودگاه‌های کشور‌ مشکلاتی رخ می‌داد.

مه‌آبادی اضافه کرد: این هواپیما 20 الی 25 روز یکسره پرواز می‌کند و نیاز به هواپیمای دوم احساس می‌شود‌.

وی با انتقاد از جوسازی برخی رسانه‌ها و جلوگیری از ورود دومین هواپیما فلایت‌چک توسط تحریم‌کنندگان، اضافه کرد: ما قصد خرید هواپیمای فلایت‌چک دوم بعد از خرید فلایت‌چک فعلی ‌را هم داشتیم، اما با ایجاد برخی فشارها و اطلاع یافتن تحریم‌‌کننده‌ها‌، دیگر امکان خرید هواپیمای دوم فراهم نشد با این حال برای خرید فلایت‌چک دوم، باز هم در تلاش هستیم.

 ساعت 18:46 روز 12 اسفند‌ماه 1392 ‌بود که هواپیمای فلایت‌چک سازمان هواپیمایی کشوری که قبلاً خریداری شده بود، در حین عملیات وارسی فرودگاه کیش‌ بر فراز جزیره کیش، دچار سانحه‌ شد و‌ سقوط کرد و سه سرنشین این هواپیما ‌که کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی بودند، جان باختند. 

 البته هواپیماهای وارسی کشورهای پاکستان، قزاقستان و مغولستان برای وارسی فرودگاه‌ها و تجهیزات ناوبری اجاره می‌شد که با هزینه‌های بسیار سنگین هفته‌ها یک فرودگاه را بررسی می‌کردند و ارزبری زیادی داشتند. 

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خردادماه 95 هواپیمای فلایت چک «کینگر 350» را خریداری کرد و طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، وارسی فرودگاه به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شد. 

در حال حاضر روزانه امکان وارسی بیش از یک فروگاه نیز توسط فلایت‌چک موجود وجود دارد. 

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما ، خواندنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.