سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضو ی خبر داد؛

طلب ۱۰ هزارمیلیارد ریالی تأمین اجتماعی خراسان رضوی از کارفرمایان

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: کارفرمایان این استان ۱۰ هزار میلیارد ریال به تأمین اجتماعی بدهکار اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید محسن نظام خیرآبادی  در مراسم افتتاح کارگزاری رسمی شعبه تأمین اجتماعی قوچان در جمع مدیران و مسؤولان این شهرستان، گفت: سازمان تأمین اجتماعی از کارفرمایان این استان هزار میلیارد تومان طلبکار است که نزدیک به 640 میلیارد تومان آن قطعی و 360 میلیارد دیگر در مرحله برآوردی قرار دارد و کارفرمایان اعتراضات خود را انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه‌های صنعتی شرایط اقتصادی خوبی ندارند و در این وضعیت حداکثر تعامل با کارفرمایان انجام می‌شود، بیان کرد: کارفرمایانی که دارای درآمد هستند بدهی‌شان تقسیط شده و سعی بر این است تا ضمن کاهش مشکلات سازمان، واحد‌های صنعتی نیز با مشکل روبرو نشوند.

نظام خیرآبادی افزود: 46 درصد جمیعت خراسان رضوی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که نسبت جمعیت شهری آن 67 درصد است.

وی تصریح کرد: در واقع 2 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش سازمان قرار دارند که 885 هزار نفر بیمه‌شده اصلی و 190 هزار نفر نیز مستمری بگیر هستند.

نظام خیرآبادی یادآور شد: قریب به 2 هزار و 400 نفر از بیمه‌شدگان این سازمان را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند که این رقم طی 4 ماه اخیر 20 درصد رشد داشته است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه خدمات در حوزه نرم‌افزاری به‌صورت متمرکز از طریق مرکز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مطرح‌شده کمک‌هزینه ازدواج است که به محض ثبت ازدواج در دفترخانه، اقدامات مربوطه به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود، البته این مهم به زیرساخت‌هایی نیاز دارد تا مشکلاتی به وجود نیاید.

وی افزود: کمک‌هزینه ازدواج، کفن‌ودفن، بخشی از درآمد و دستمزد‌های ایام بیماری و ارایه دفترچه‌ها از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.


ارایه 50 درصد فعالیت‌ها در حوزه بیمه‌ای به‌صورت الکترونیکی


مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در چند استان، پرونده بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی به صورت الکترونیکی تبدیل‌شده است، افزود: خراسان رضوی نیز تا قبل از پایان مرداد ماه سال جاری این موضوع را کلید خواهد زد.

نظام خیرآبادی گفت: قسمت عمده کار سازمان تهیه لیست بیمه‌شدگان بوده که به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و در حوزه درمان نیز در مراکز ملکی دفترچه‌ها حذف فیزیکی شده است.

وی با یادآوری این مطلب که در مراکز ملکی، بیمه‌شده بدون ارائه دفترچه و تنها با کد ملی پذیرش می‌شود، گفت: این موضوع در بخشی از مراکز غیر ملکی هم تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

نظام خیرآبادی افزود: بدین ترتیب در حوزه بیمه‌ای حدود 50 درصد فعالیت‌ها در خراسان رضوی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته مجوز 5 کارگزاری جدید تأمین اجتماعی برای خراسان رضوی اخذ شده است که یکی از آن‌ها شعبه قوچان است، تصریح کرد: فلسفه ایجاد کارگزاری، جلوگیری از مراجعه مردم به شعب تأمین اجتماعی بوده که در حال حاضر 17 شعبه در این استان در کنار 26 شعبه فعال مشغول خدمت‌رسانی است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با تأکید بر این موضوع که سازمان تأمین اجتماعی به دنبال الکترونیکی کردن 50 فعالیت اصلی خود است، گفت: بخش عظیم این کار در ارائه لیست بیمه‌شدگان طی دو سال گذشته صورت پذیرفته است.

نظام خیرآبادی افزود: ارائه فیش حق بیمه‌شدگان مشاغل آزاد، ارائه سوابق فیش حقوقی و ...، خدمات دیگری است که در این زمینه طی ماه‌های آینده اضافه خواهد شد.


 لزوم توجه به امنیت و سلامت اجتماعی


فرماندار قوچان نیز در این مراسم با بیان اینکه در حوزه درمان تأمین اجتماعی طی ماه‌های آینده شاهد راه‌اندازی و فعالیت ساختمانی پاراکلینیک این شهرستان هستیم، گفت: مردم رضایتمندی نسبی در حوزه تأمین اجتماعی پیداکرده‌اند و دولت و نظام اسلامی نیز برای تکریم مردم در زمینه دریافت خدمات به سمت الکترونیکی کردن فعالیت‌ها رفته است.

علیرضا قامتی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات موثر در راستای امنیت و سلامت اجتماعی گفت: بدین منظور باید در حوزه ترافیکی، محیط زیستی، مدیریت زمان و ... ساختار‌ها برای الکترونیکی کردن خدمات فراهم شود، ضمن این که شاهد رضایت مردم در حوزه هوشمند سازی بوده ایم.
 
انتهای خبر// ه.ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.