سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اجتماع عظیم بانوان در دفاع از حریم خانواده در مشهد

درسالروز عفاف و حجاب، بانوان متدین مشهدی به یاد مظلومیت و رشادت‌های اجدادشان برای تاکید بر عفاف و حجاب، محکوم کردن تهاجم فرهنگی دشمن، ارائه الگو و اسوه حجاب فاطمی و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل (ره) از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  83 سال پیش ، یعنی در 21 تیرماه 1314 مردم متدین مشهدالرضا درحرم مطهر علی بن موسی‌الرضا (ع) و مسجد گوهرشاد تجمع کردند تا به قانون تغییر لباس و کشف حجاب رضاخان، اعتراض کنند.
 
آن‌ها فکر نمی‌کردند که رضا خان و عواملش حرمت حرم ثامن الحجج را بشکنند و در این مکان قدسی با سلاح گرم ان‌ها را به خاک و خون بکشند و تجمع صلح آمیز و آرام توسط نیرو‌های دولتی پهلوی سرکوب شد و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این روز در تقویم، روز «عفاف و حجاب» نامگذاری شد تا نسل‌های بعد بدانند پدران و مادرانشان برای این سنت الهی تا پای جان ایستادن، ولی تن به بی‌حیایی و بی‌عفتی ندادند.  

مردم مشهد به یاد رشادت و مظلومیت اجدادشان و برای  تاکید بر رعایت عفاف و حجاب، محکوم کردن تهاجم فرهنگی دشمن، ارائه الگو و اسوه حجاب فاطمی و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل (ره) در این راهپیمایی شرکت کردند.
 
عظیم بانوان در دفاع از حریم خانواده امروز ۲۱ تیر ماه از میدان شهدا آغاز شده و در امتداد خیابان آیت الله شیرازی به سمت حرم مطهر رضوی ادامه پیداکرد.
 
در ادامه راهپیمایان در مسجد گوهر شاد حرم مطهر اجتماع می‌کنند و سخنان  آیت الله علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی  و امام جمعه مشهد در خصوص عفاف و حجاب را خواهند شنید.

قرائت قطعنامه روز ملی حجاب و عفاف که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تنظیم شده است ، پایان بخش راهپیمایی مردمی روز 21 تیرماه خواهد بود.

انتهای پیام// ز.‌ی


اجتماع بزرگ بانوان در دفاع از حریم خانواده در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.