سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهمیت جمع‌آوری خاطرات و تاریخ شفاهی برای آینده مشهد و خراسان رضوی

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور گفت:جمع‌آوری خاطرات و تاریخ شفاهی برای آینده مشهد و خراسان رضوی حائز اهمیت است که در حوزه تاریخ شفاهی مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور دو سال است که با مساعدت سایر دوستان فعالیت خود را شروع کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اکبر افزود:جمع‌آوری تاریخ شفاهی مخصوصا در مشهد مقدس به محققان و پژوهشگران کمک خواهد کرد تا بتوانند حقایقی از رخداد‌های مهم خراسان و مشهد مقدس را به رشته تحریر درآورند. 

وی ادامه داد: تاریخ شفاهی یکی از اقدامات مهمی است که امسال در مرکز اسناد در حال پیگیری است و حتی برای بحث تاریخ شفاهی اعتباراتی هم لحاظ شده است و در حوزه تاریخ شفاهی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و همکاران ما در حال پیاده‌سازی نوار‌ها هستند و امیدواریم تا پایان امسال یک اثر به رشته تحریر دربیاید.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق کشور تصریح کرد: بعد از پیاده‌سازی نوار‌ها همه محققان و پژوهشگران می‌توانند از این خاطرات ارزشمند و ماندگار، تاریخی و اثرگذار استفاده لازم و کافی را ببرند. 
 
شیخ گفت:تاکنون حدود ۲۵۰۰ دقیقه نوار جمع‌آوری شده و ۶۰۰ الی ۷۰۰ دقیقه از این ۲۵۰۰ دقیقه پیاده‌سازی شده یعنی از حالت نوار درآمده است. 

وی گفت:تمام کسانی که در حوزه مشهد و خراسان، انقلاب اسلامی، تاریخ این شهر و رخداد‌های آن خاطره‌ای دارند به مرکز اسناد و کتابخانه ملی اطلاع دهند تا خاطراتشان ثبت شود.


انتهای پیام//ز. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.