سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمل و نقل فله‌ای کود مرغی در دیر متوقف شود

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دیر استان بوشهر گفت: با توجه به مشکلات ناشی از حمل و نقل غیر اصولی و فله‌ای کود‌های مرغی لازم است از ورود این محموله‌ها به این شهرستان جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر افزود: نگهداری غیر اصولی و غیربهداشتی کود‌های مرغی در مزارع کشاورزی سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و لازم است کشاورزان به توصیه کارشناسان برای استفاده از کود‌های مرغی بسته بندی و روش‌های صحیح استفاده در زمین، بخوبی عمل کنند.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و ادارات مرتبط باید در زمینه جلوگیری از ورود و استفاده غیر اصولی از کود‌های مرغی فله‌ای همکاری داشته باشند.

آخوندی اضافه کرد: ما مخالف استفاده از کود‌های مرغی نیستیم بلکه جایگزین کردن و استفاده از کود‌های مرغی و حیوانی به جای کود‌های شیمیایی مورد نظر و تاکید شبکه بهداشت و درمان است و آنچه باعث نگرانی ما شده استفاده از کود‌های فاقد مجوز، غیربهداشتی و فله‌ای است.

وی افزود: خطر استفاده از کود‌های مرغی فله‌ای باید جدی گرفته شود و در این ارتباط محموله‌های کود‌های مرغی فله‌ای ورودی به شهرستان دیر باید متوقف شود.

آخوندی بابیان اینکه یکی از محیط‌های مناسب تولید مثل مگس، کود‌های مرغی فله‌ای و غیربهداشتی استفاده شده در مزارع کشاورزی است گفت: استفاده غیر اصولی و غیربهداشتی از کود‌های مرغی در مزارع کشاورزی که به طور معمول به شکل مخلوط با آب و روباز استفاده می‌شود محیط غنی با رطوبت و مناسب برای تولید مثل مگس فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: وفور مگس‌ها در منطقه تهدید جدی برای بهداشت عمومی شهرستان است که عفونت‌های مختلف دستگاه گوارش، چشم و پوست را موجب می‌شود.

وی اضافه کرد: دیسانتری، اسهال، تیفوئید، وبا، عفونت‌های کرمی خاص، تراخم، همه‌گیری اورام ملتحمه، فلج اطفال، دیفتری جلدی و بعضی از قارچ‌ها از جمله بیماری‌های منتقله توسط مگس‌ها است.

آخوندی ادامه داد: استفاده از کود‌های مرغی بسته بندی و ضدعفونی شده عاری از هرگونه تخم انگل و حشرات و نحوه صحیح استفاده از این نوع کود‌ها در مزارع کشاورزی مورد تائید و تأکید شبکه بهداشت و درمان است.

انتهای پیام/م

از ورود فله‌ای کود مرغی جلوگیری شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.