استفاده غیراصولی کشاورزان از کود مرغی تهدیدی جدی برای بهداشت محیط و سلامت مردم شهرستان دیر شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آنان خواستار تدبیر مسوولان برای حل این مشکل و جایگزینی کودهای بسته‌بندی‌شده به‌جای استفاده از کودهای مرغی فله‌ای شدند.

مدیر جهاد کشاورزی دیّردر همین زمینه گفت: جهاد کشاورزی آموزش‌های لازم در زمینه استفاده از کودهای مرغی را به کشاورزان ارائه کرده است، اما برخی کشاورزان اصول استفاده از این کودها را رعایت نمی‌کنند و آنها را به‌صورت فله‌ای در زمین‌های کشاورزی رها می‌کنند.

 عیسی محمد دوست افزود: استفاده از کود مرغی در مزارع کشاورزی ممنوع نیست بلکه استفاده صحیح از کود مرغی فرآوری شده دارای مزایای زیادی است، اما به‌صورت فله‌ای نباید استفاده شود.

وی با تأکید بر برخورد با افراد خاطی گفت: استفاده غیراصولی کشاورزان از کود مرغی به‌صورت فله‌ای باعث آلودگی زیست‌محیطی می‌شود و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بابیان این‌که استفاده غیراصولی از کودهای مرغی تهدید جدی برای بهداشت عمومی شهرستان است، گفت: استفاده از کودهای مرغی بسته‌بندی و ضدعفونی شده عاری از هرگونه تخم انگل و حشرات و همچنین نحوه صحیح استفاده از این نوع کودها در مزارع کشاورزی مورد تائید و تأکید شبکه بهداشت و درمان است.

 عادل مقدس افزود: استفاده غیراصولی و غیربهداشتی از کودهای مرغی که سلامت جامعه را تهدید کند قابل پیگرد قانونی است.

شهرستان دیر با 56 هزار نفر جمعیت قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج فصل در استان بوشهر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.