سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاجران زندانی در آمریکا برای آزادی باید تن به بستن مچ‌بند‌های ردیابی بدهند

رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین تصمیم خود، مهاجران بازداشتی در این کشور را پس از مجهز کردن به «مچ‌بند ردیابی» آزاد می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تا بعضی از خانواده های مهاجران را پس از مجهز کردن به «مچ‌بند ردیاب» آزاد کند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دادگاه های فدرال با صدور حکم، قابلیت دولت را برای نگهداری از خانواده های مهاجران بازداشت شده در مرزهای جنوبی آمریکا محدود کرد و دستور به آزادی آنها داد.

نیویورک تایمز در این گزارش با اشاره به سیاست «بگیر و آزاد کن» ترامپ آورده است: رویکردی که مقامات دولت آمریکا برای بازداشت و رها کردن مهاجران اتخاذ کرده اند، پیشتر از جانب شخص ترامپ محکوم شده بود.

در حال حاضر، مقامات فدرال در تلاش هستند تا اقداماتی برای هزاران مهاجر بازداشت شده در آمریکا که به دلیل ورود غیر قانونی به این کشور در انتظار محاکمه به سر می برند، انجام دهند.

«متیو آلبنس»، مدیر اجرایی «آیس» [سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا] روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: دولت به طور موقت تعقیب قانونی و بازداشت مهاجرانی را که به صورت کاملا غیرقانونی به آمریکا آمده اند، متوقف کرده است. آنها با مجهز شدن به مچ‌بند ردیاب در جامعه رها می شوند.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: دولت در نظر دارد ابتدا کودکان کمتر از 5 سال مهاجران را به والدینشان باز گرداند و سپس با مهجز کردن مهاجران بزرگسال به مچ بند ردیاب، آنها را آزاد کند.

پیش از این اقدام دولت ترامپ در خصوص جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان، موجی از انتقادات را در پی داشت. بسیاری از مهاجران غیرقانونی که در انتظار محاکمه به سر می برند به دستور وزارت دادگستری آمریکا از فرزندانشان جدا شده بودند. رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته دستور اجرایی خود را مبنی بر جدایی کودکان مهاجر از والدینشان را لغو کرد. با این حال، روند بازداشت و محاکمه آنها ادامه یافت.

روز دوشنبه یک قاضی فدرال با تصویب حکمی مدت زمان مجاز برای بازداشت یک کودک مهاجر را اعلام کرد. همچنین اقدامات سایر قضات فدرال آمریکا علیه سیاست مهاجرتی ترامپ موجب شد، مقامات دولتی حکم آزادی مهاجران را پس از مجهز شدن به مچ‌بند ردیاب، صادر کنند.

در ماه آوریل، دادستانی کل آمریکا با طرح سیاست موسوم به «تحمل صفر»، مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرزهای جنوبی  وارد این کشور می شدند پس از جدایی از فرزندانشان، بازداشت می کردند. نیروهای مرزی آمریکا اعلام کردند اگر مهاجران می خواهند از فرزندانشان جدا نشوند بهتر است به صورت غیرقانونی وارد آمریکا نشوند. این سیاست مهاجرتی واکنش ها و انتقادات گسترده ای را علیه دولت ترامپ به دنبال داشت. در نهایت، ترامپ دستور اجرایی خود برای جدایی کودکان مهاجر از والدینشان را لغو کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.