سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالله:

ناامنی، قاچاق معادن و فساد اداری، بزرگترین مشکلات سرمایه گذاری در افغانستان است

عبدالله عبدالله طی سخنانی، ناامنی، قاچاق معادن و فساد اداری را از چالش‌های بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاری در افغانستان خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی در کنفرانس ملی مشارکت برای ارتقا گفت: با وجود مشکلات موجود در کشور، سرمایه دارانی که در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کنند، کمک بزرگ برای مردم و حکومت افغانستان انجام می‌دهند، چون رشد بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در کشور سبب بهبود وضعیت اقتصادی و زدودن فقر و بیکاری می‌شود.

رئیس اجرائی دولت افغانستان خاطرنشان ساخت که پیش از حکومت وحدت ملی، در یک چنین برنامه ای و در همینجا لیستی طولانی از مشکلات در بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری ارائه شد. از آن زمان تاکنون خیلی فرق کرده است زیرا حکومت وحدت ملی توجه جدی به بخش اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران دارد؛ افغانستان نیاز جدی به افزایش تولیدات داخلی و بهبود صنعت دارد.

وی اضافه کرد: هرچند بیلانس صادرات و واردات کشور با تغییرات چشمگیری رو به رو شده است، اما هنوز قناعت بخش نیست و ما باید بیشتر از پیش تلاش و کوشش کنیم.

عبدالله عبدالله ناامنی، قاچاق معادن کشور و فساد اداری را از چالش‌های بزرگ بر سر راه سرمایه‌گذاری در افغانستان دانسته و افزود: تعهد حکومت وحدت ملی پابرجاست و نهادهای مرتبط باید با بخش خصوصی همکاری‌های لازم را انجام دهند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان در پایان این کنفرانس، نمایشگاه چهار روزه را که از سوی 170 نهاد و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی برگزار شده بود افتتاح کرد. عبدالله عبدالله هنگام گشایش این نمایشگاه گفت که تا پایان کار حکومت وحدت ملی تمام تلاششان را خواهند کرد تا شاهد رشد و افزایش تولیدات و محصولات داخلی کشور باشیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.