سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا عقب نشست، نفت ارزان شد

با عقب‌نشینی آمریکا از موضع اولیه خود در قبال تحریم نفتی ایران، بهای انواع نفت در بازار‌های جهانی حدود یک دلار کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی عقب‌نشینی آمریکا از موضع اولیه خود در قبال تحریم نفتی ایران، بهای انواع نفت در بازارهای جهانی حدود یک دلار کاهش یافت.

در حالیکه دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود در پی به صفر رساندن صادرات نفتی ایران است، مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور، روز گذشته گفت واشنگتن درخواست کشورها برای معاف شدن از تحریم نفتی ایران را بررسی می‌کند.

در همین حال، بهای هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 10 سنت کاهش معادل 1.4 درصد به 77 دلار  76 سنت رسید. هر بشکه نفت خام آمریکا [وست تگزاس اینترمیدیت] نیز با 68 سنت کاهش معادل 0.9 درصد، 73 دلار و 43 سنت داد و ستد شد.

تحلیلگران نفتی معتقدند هیچ کشوری در داخل و خارج از اوپک نمی‌تواند کاهش عرضه نفت ایران به بازار را برای متعادل نگهداشتن قیمت آن جبران کند و بازار نفت در صورت تحریم ایران دست‌کم با یک میلیون بشکه کسری مواجه خواهد شد.

واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود کشورهای خریدار نفت ایران باید واردات از این کشور را متوقف کنند تا مشمول اقدامات تنبیهی آمریکا نشوند.

انتهای پیام/

قیمت نفت در روز یازدهم ماه ژوئیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۰ تير ۱۳۹۷
تنگه هرمز براي امريكاىي ها خيلي تنگ است،،،شعار ما اينه. ،ً،. تنگه ، خيلي تنگه