سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دیپلمات ایرانی؛

هند در صورت جایگزینی نفت ایران از امتیازهای ویژه محروم خواهد شد

یکی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در هند به مقام‌های این کشور درباره جایگزینی نفت کشورمان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی هندی «هندو»، «مسعود رضوانیان راه حقی»، یکی از دیپلمات‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران در هند، به مقام های این کشور هشدار داد اگر هند نفت خام ایران را با نفت کشورهایی چون عربستان سعودی، روسیه، عراق و آمریکا جایگزین کند، خود را از امتیازهای ویژه تهران به دهلی نو، محروم می‌کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی که  امروز (دهم ژوئیه) در جمع نمایندگان اقلیت در مجلس هند این سخنان را بیان می کرد، تصریح کرد ایران تلاش کرده هر زمان که لازم بوده به دهلی نو در رابطه با مسائلی از قبیل انرژی و خطوط اتصالی کمک کند؛ اما وعده های هند برای سرمایه گذاری در بندر چابهار تاکنون محقق نشده است.

راه حقی افزود در جریان دور قبلی تحریم های آمریکا علیه ایران در فاصله سال های 2012 تا 2015 میلادی، تهران تمام تلاش خود را کرد تا عرضه نفت به دهلی نو در کمال امنیت صورت بگیرد ... اگرچه، در صورتی که هند برای تأمین ده درصدی نیاز نفتی خود، نفت ایران را با نفت کشورهایی چون عربستان سعودی، روسیه، عراق، آمریکا و دیگر کشورها جایگزین کند، آنگاه این کشور ممکن است وادار شود به واردات تحت سلطه دلار بازگردد و از همه امتیازهای دیگر ایران به هند محروم شود.

اظهارات این مقام ایرانی چند روز پس از آن بیان می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از هند خواست واردات نفت خام خود را از ایران به طور چشمگیری کاهش دهد.

انتهای پیام/

هشدار دیپلمات ارشد ایرانی به هند

برچسب ها: آسیا ، آمریکا ، قیمت نفت ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۲۲:۰۳ ۲۲ تير ۱۳۹۷
جالب ایران برای اینکه بخواد به هند نفت بفروشه و هند ازش نفت بخره امتیازات ویژه و خاص در نظر میگیره خوب آخر و عاقبت این کار معلومه دیگه همون میشه که هند نفت ایرانو با پایین ترین قیمت و پرداخت پولشو با تاخیر بسیار زیاد انجام میده اونم با کلی ناز و منت گذاشتن و گاهی اصلا پول نمیده بجاش کالا و یا طلای بی کیفیت میده که اونا رو با چند برابر قیمت واقعیش حساب می‌کنه