سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش مى دهد؛

سبزی هایی که ناجی محیط زیست می شوند/ بهترين جایگزین چمن در فضاى شهرى چيست؟

متخصص طب سنتی گفت: چمن در فضا‌های سرسبز از بعد زیبایی مورد توجه است، اما جایگزین‌های خوراکی برای این منظور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دوران قدیم از سبزی خوردن در پارک‌ها استفاده می‌شد که انتخاب مناسبی برای فصای سبز محسوب می‌شد؛ علاوه بر این کاربردهای زیادی داشت، زمانی که سبزی خوردن را در فضای سبز می‌کاشتند علاوه بر اینکه این باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود کاربرد خوراکی آن هم این اقدام را مقرون به صرفه می‌کرد.

به مرور زمان و  در فضای سبز شهری، کاشت سبزی خوردن جای خود را به چمن داد و تمام پارک‌ها و فضای سبز را پر کرد؛ غافل از اینکه چمن نیاز به آب زیاد داشت و هیچ کاربرد دیگری جز سبز بودن  نمی توان برای آن تعریف کرد؛ محققان طب سنتی پس از تحقیقات بیان کردند بهترین جایگزین برای چمن سبزی خوردن است چرا که نه تنها در هزینه آب صرفه جویی می کند بلکه کاربرد هم  دارد. 

جعفر غفار زاده متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بهترین جایگزین مناسب برای چمن اظهار کرد: به دلیل اینکه چمن نیاز به آب زیادی دارد تا بتواند سبز و باطراوت بماند لذا سبزی مناسبی برای فضای سبز نیست، همچنین این سبزی ضررهایی برای سلامتی افراد دارد چرا که  این سبزی از گرده‌هایی تشکیل شده است که  آلرژی‌زا است.

سبزی های خوراکی را جایگزین چمن کنید

این متخصص طب سنتی بیان کرد: توصیه می‌شود به جای چمن از سبزی‌هایی خوراکی  استفاده شود، علاوه بر اینکه برای این سبزی ها برای سلامتی مفید است؛می‌تواند در بسیاری هزینه‌ها صرفه جویی کند؛ بهترین جایگزین برای چمن سبزی‌های خوراکی است، که هم برای سلامتی  مفید است  و کاربرد خوراکی دارد و هم در میزان آب مصرفی صرفه جویی کند.


بیشتر بخوانید: خواص درمانی سبزیجات را با خرد کردن چندین برابر کنید


با کاشت سبزی خوراکی در هزینه ها صرفه جویی کنیم

غفارزاده ادامه داد: زمانی که سبزی خوراکی در پارک‌ها کاشته شود، افراد می‌توانند بدون هزینه از این سبزی‌ها استفاده کنند و از آن ها بهره ببرند، اما این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد چرا که برخی افراد عادت به رفتن روی چمن دارند که این کار در برابر سبزی‌های خوراکی مناسب نیست، زمان‌های قدیم مزارع و پارک‌های اطراف تهران را به جای چمن سبزی می‌کاشتند که بسیار خواص زیادی داشت.

وی افزود: سبزی‌ها کنار هم خواص زیادی دارند و بهتر است یک دسته‌ای کامل از سبزی‌ها در پارک‌ها کاشته شود، به طور مثال گیاه گشنیز جلوی بالارفتن بخار از معده را می‌گیرد و فرد دچار رفلاکس نخواهد شد، همچنین ریحان و جعفری برای بدن خواص زیادی دارد که می‌توان از آن در تمام وعده های غذایی استفاده کرد.


بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز میوه‌ها و سبزی‌ها که برای سلامتی نمی‌دانستید؟


از خواص تمام سبزیجات بهره ببرید

این متخصص طب سنتی گفت: اگر تمام سبزیجات با هم در پارک‌‌ها کاشته شوند مانند ترب، تره، گشنیز، ریحان، جعفری و غیره می‌تواند هم فضای پارک را زیباتر کند و هم به سلامتی مردم کمک کند علاوه بر این میزان آب دریافتی این سبزیجات نسبت به چمن کمتر است و در هزینه ها بسیار صرفه جویی می‌شود.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.