سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در اراک:

۸۰۰ بازی محلی و عشایری در اطلس ورزش های بومی ایران ثبت شد/شرکت در رقابت های ۲۰۱۸ تبریز و همدان از برنامه های فدراسیون ورزش روستایی

غلامرضا جعفری گفت:طبق اطلس بازی های بومی کشور، ۸۰۰ بازی محلی در ایران شناسایی شده، اما فدراسیون با توجه به محدودیت ها تنها ۲۰مورد را مدیریت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور با اشاره به ثبت بازی های محلی و عشایری گفت: طبق اطلس بازی های بومی کشور، ۸۰۰ بازی محلی در ایران شناسایی شده، اما فدراسیون با توجه به محدودیت ها تنها ۲۰مورد را مدیریت می کند.

 رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور افزود: در روند ترویج بازی های بومی محلی نگاه این است که هم ادای دین و انجام وظیفه کرده باشیم و هم در صیانت از ارزش های دینی، فرهنگی و ملی اهمال نشده باشد.

جعفری در مورد برنامه های سال جاری این فدراسیون بیان داشت: با توجه خاصی که مجموعه دولت به ویژه وزیر ورزش و جوانان در موضوع حمایت از فعالیت های ورزش روستایی و بومی محلی دارد، در کنار موضوع آموزش و ارتقای سطح دانش مربیان، داوران و... در این فدراسیون اعزام ورزشکاران منتخب روستایی به مسابقات «وردمدلینگ» و مسابقات ورزش های قومی و عشایری جهان در دستور کار قرار دارد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور ادامه داد: همچنین در صورت تامین منابع مالی حضور در رقابت های ۲۰۱۸ تبریز و همدان نیز از جمله برنامه های فدراسیون ورزش روستایی در حوزه کشوری است.

جعفری خاطرنشان کرد: همچنین موضوع آموزش مستمر دوره تربیت مدرس با هدف رسیدن به شاخص های ارزیابی برای کلاس های آموزشی مدنظر است و به دنبال این هستیم که در این خصوص توزیع متوازن انجام شود تا بتوانیم با این روند آموزشی در حوزه دوره های تربیت مدرس ورزشی به موضوع آموزش و تربیت نیروی متخصص بیش از پیش اهتمام بورزیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور در پایان تصریح کرد: هیات ورزش روستایی و بومی محلی استان مرکزی از جمله هیات های فعال و برتر کشور به شمار می رود و این نتیجه تعامل خوبی است که در مجموعه مدیریتی ورزش استان با هیات های ورزشی وجود دارد، در حقیقت این تعامل رمز موفقیت ورزش در استان ها به شمار می رود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور درباره ثبت بازی محلی و عشایری در اطلس ورزش های بومی ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.