سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیلی: تحقیق سازمان ملل درباره فقر در آمریکا، یک بازی سیاسی است

نماینده آمریکا در سازمان ملل گزارش این سازمان درباره فقر در این کشور را مضحک خواند و آن را یک «بازی سیاسی» توصیف کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال ریویوو، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل،  در یادداشتی گزارش این سازمان درباره فقر در این کشور را مضحک توصیف کرد و نوشت: ماه گذشته سازمان ملل گزارشی درباره فقر در آمریکا منتشر کرد. یک پژوهشگر دو هفته در کشور ما و از چهار ایالت و همچنین پورتوریکو و واشنگتن دی سی بازدید کرد. گزارش او شدیدا انتقادی بودو آمریکا را در میان دیگر کشور‌ها محکوم می‌کرد.

در این یادداشت آمده است: همه می‌دانند فقر در آمریکا وجود دارد. هزاران نفر از مقامات دولتی در سطح فدرال، ایالتی و محلی دولت تلاش می‌کنند تا با فقر مبارزه کنند. هزاران سازمان غیرانتفاعی، خیریه و سازمان‌های مذهبی با افتخار تلاش خود را به مبارزه با فقر در کشور خود اختصاص داده‌اند. مبارزه با فقر یک جنگ پیچیده و چند بعدی است، اما این موضوعی است که توجه آمریکایی‌ها را در تمام سطوح به خود دارد.

مطمئنا این موضوع توجه دولت ترامپ را به خود جلب کرده است. سیاست‌های اقتصادی او کمک کرده است تا بیکاری در دهه‌ها به پایین‌ترین سطح دست یابد. قانون اصلاحات مالیاتی آن شامل یک معیار مهم برای هدایت میلیارد‌ها دلار در سرمایه جدید به جوامع در هر کشوری است.

اما به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، کار من این است که از منافع آمریکا و مالیات مالیات‌دهندگان آن در سازمان ملل متحد محافظت کنم. این برای سازمان ملل متحد که منابع محدود خود را صرف مطالعه فقر در ثروتمندترین کشور جهان می‌کند اقدامی مضحک است. آمریکا کشوری است که اکثریت قریب به اتفاق آن فقیر نیستند و در شبکه‌های اجتماعی عمومی و خصوصی برای کمک به کسانی که فقیر هستند، تلاش می‌شود.

دستمزد‌ها تحت نظارت به سرپرستی رئیس جمهور ترامپ برای افرادی که درآمد کم و متوسط دارند، سریعتر از افرادی که درآمد بالا دارند، افزایش یافته است. هنگامی که ده‌ها تن از کشورهایی وجود دارند که فقر اکثر جمعیت آن‌ها را تشکیل می‌دهند و دولت‌های فاسد عمدا این مشکل را بدتر می‌کنند، چرا سازمان ملل درباره فقر در آمریکا تحقیق می‌کند؟ پاسخ این است که این یک بازی سیاسی است.

نگاهی دقیق‌تر به گزارش سازمان ملل می‌گوید ما باید در مورد فقر،کاری انجام دهیم. این یک اقدام سیاسی سوسیالیستی است که از مالیات‌های بالاتر، مراقبت‌های بهداشتی دولت و «فقدان قانون اساسی» نام می‌برد (هیچ وقت فکر نمی‌کنم که در آمریکا هیچ جرم فقیری وجود نداشته باشد).

او در ادامه افزود: این گزارش همچنین حقایق مربوط به فقر در آمریکا را به گونه‌ای تحریف کرده و اشتباه نشان می‌دهد که تنها ممکن است یک مخالف سیاسی این اقدامات را انجام دهد. به عنوان مثال، این گزارش اعلام می‌کند که ۱۸.۵ میلیون آمریکایی در «فقر شدید» زندگی می‌کنند و ۵.۳ میلیون نفر در «شرایط جهانی فقر مطلق» زندگی می‌کنند. حقیقت این است که درآمد خانوار آمریکای جنوبی به بالاترین سطح رسیده است. دستمزد تحت هدایت رئیس جمهور ترامپ برای افرادی که درآمد کم و متوسط دارند، سریعتر از افرادی که درآمد بالا دارند، افزایش یافته است و برای اولین بار در در حال حاضر آمریکا در حال حاضر فرصت‌های شغلی بیشتری نسبت به کارگران بیکارقرار دارد.

ناامید کننده است، سناتور برنی سندرز از این گزارش سازمان ملل استقبال می‌کند. به نظر من این گزارش «به ظاهر مسخره است.»

در یک سال و نیم گذشته، آمریکا با حذف بودجه سازمان تقریبا ۸۰۰ میلیون دلار صرفه جویی کرده است. این مهم است چرا که آمریکا تنها یکی از ۱۹۳ کشور در سازمان ملل است که حدود یک چهارم از کل بودجه آن را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

انتقاد هیلی از سازمان ملل

برچسب ها: آمریکا ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۹ تير ۱۳۹۷
نابودی آمریکا نزدیک است
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۹ تير ۱۳۹۷
پیروزی حق بر باطل این دست تقدیر است که آمریکا به این اوضاع نامناسب رسیده