سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله علم الهدی؛

امام صادق (ع) در تمامی عرصه‌ها الگویی قطعی برای شیعیان هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این امام همام از شخصیت سیاسی و علمی بالایی برخوردار بود، اگر بخواهیم ابعاد گوناگون و متنوع شخصیت ایشان را بررسی و تحلیل کنیم، از عهده ادای مطلب برنخواهیم آمد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله علم الهدی در ویژه برنامه روز شهادت امام جعفر صادق (ع) که قبل از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه امام صادق (ع) به عنوان رئیس مذهب شیعه در تمامی عرصه‌ها الگویی قطعی برای ما هستند، افزود:ما باید با الگوگیری از شخصیت آرمانی این امام بزرگوار در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، علمی و ... بهترین استفاده‌ها را ببریم.

وی به فعالیت‌ها و سیره سیاسی این امام همام اشاره و ادامه داد: امام صادق (ع) انقلاب سیاسی را به عنوان یک اصل در سیره خود قرار دادند و بهای زیادی برای اصحاب و یارانشان قائل بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام صادق (ع) خطاب به هشام؛ یکی از یاران خود فرمودند: «مبادا در انجام کارها، لغزش داشته باشی، کارت را با اقتدار تمام پیش ببر و ما نیز حمایتت می‌کنیم».

آیت الله علم الهدی گفت: یکی از حرکت‌های سیاسی امام مبارزه با ظلم و براندازی حاکمیت ظالمانه و غاصبانه عباسیان بود، اما پذیرش این حرکت در جامعه آن روز ممکن نبود. مردم به امام صادق (ع) گرایش داشتند، اما مبنای فکری سیاسی آن‌ها چیز دیگری بود.

وی افزود: مردم آن دوران خلافت و امامت را از یکدیگر جدا می‌دانستند. آن‌ها معتقد بودند زمامداری حکومت با دین و شریعت ارتباطی ندارد. در آن دوران مسئله جدایی دین از سیاست به صورت یک فرهنگ درآمده بود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امت اسلام به وسیله پیامبر (ص) ایجاد و مدیریت شد، تصریح کرد: اگر حاکمیت در دست دین باشد، جامعه اداره شده و عدل الهی بر آن حاکم می‌شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه سیاست دینی با دین سیاسی متفاوت است، گفت: مردم دوران امام صادق (ع) این دو چیز را با یکدیگر اشتباه گرفته بودند. سیاست دینی به این معنی است که حلال و حرام الهی و ارزش‌های دینی در عرصه سیاست حاکم شود و امام صادق (ع) دنباله روی سیاست دینی بودند.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 
 

امام صادق(ع) الگوی شیعیان در تمامی عرصه ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.