سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد شدید سنای افغانستان از انتقال آرشیو «افغان فیلم» به ارگ ریاست جمهوری

مجلس سنای افغانستان از انتقال آرشیو «افغان فیلم» به ارگ ریاست جمهوری به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای افغانستان از انتقال آرشیو «افغان فیلم» به ارگ ریاست جمهوری به شدت ابراز نگرانی کرد.

محمد‌علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا گفت: آرشیو افغان فیلم از سال‌های متمادی و آغاز هنر فیلم‌سازی در کشور ایجاد شده و هیچ حکومتی حتی حکومت طالبان به آن دست نزده است اما حکومت کنونی دست به چنین اقدامی زده است.

آقای ایزدیار افزود که انتقال افغان فیلم به ارگ نشان‌دهنده آن است که به جز ارگ ریاست‌جمهوری هیچ جای دیگری در کشور مصون نیست.

مصطفی ظاهر، نوه شاه پیشین افغانستان و نماینده مجلس سنای این کشور نیز گفت که پدر بزرگش ۴۰ سال در افغانستان پادشاهی کرد ولی هیچ گاه نخواست آرشیو افغان فیلم را به ارگ انتقال دهد.

آقای ظاهر گفت: چه کسی ضمانت می‌کند که این آرشیو در ارگ از بین نرود و یا کسی سانسور نکند و یا بخش‌هایی از آن را قیچی نزند.

محمد‌رحیم حسنیار، سناتور ولایت غزنی در مجلس سنا نیز بیان داشت که آرشیو افغان فیلم در اتاق مخصوصی در یک درجه حرارت معین نگهداری می‌شد و انتقال آن به ارگ ریاست‌جمهوری به این آرشیو آسیب می‌رساند.

آقای حسنیار خاطر نشان ساخت، که این آرشیف قدمت صد ساله دارد و حکومت باید متوجه حفظ آثار فرهنگی مردم افغانستان باشد.

یادآوری می کنیم، که چندی پیش رئیس‌جمهور افغانستان دستور انتقال افغان فیلم را به ارگ ریاست‌جمهوری صادر کرد و این آرشیو به ارگ ریاست‌جمهوری انتقال داده شده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.