سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی دوباره با اجرای طرح ۲۴۷

بیماران دچار سکته‌های حاد قلبی در بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر فسا، با اجرای طرح ۲۴۷، زندگی دوباره می‌یابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحکیم کامل متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی بیمارستان فوق تخصصی، ولی عصر فسا، اظهار کرد: در طرح ۲۴۷ برای بیمارانی که دچار سکته حاد قلبی می‌شوند در هر ساعت از شبانه روز خدمات آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی (که همان باز کردن رگ از طریق بالون و فنر است) انجام و این اقدام باعث نجات جان اغلب بیماران سکته قلبی می‌شود.

وی با یان اینکه در این طرح، بیمار در کوتاه‌ترین زمان بعد از ورود به اورژانس بیمارستان به اتاق عمل آنژیوگرافی انتقال داده می‌شود، افزود: با انجام کار‌های تخصصی رگ مسدود شده باز و تپش مجدد به قلب بر می‌گردد.

عبدالحکیم کامل ادامه داد: در این طرح شش متخصص قلب و پرسنل اتاق عمل آنژیو در بیمارستان اقامت دارند و بخش مراقبت آنژیو به مانیتورینگ تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: در بخش آنژیوگرافی هم با دستگاه پیشرفته مطابق با استاندارد‌های روز جهانی علاوه بر آنژیوگرافی، عمل آنژیوپلاستی یا گذاشتن stent هم برای بیماران نیازمند انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در این مرکز هر ماه افزون بر ۳۰۰ نفر با تشخیص سکته حاد قلبی، با این اقدام حیات بخش، به صورت اورژانسی خدمات دریافت می‌کنند.

متخصص قلب و عروق و فوق تخصص آنژیوپلاستی بیمارستان فوق تخصصی، ولی عصر فسا اضافه کرد: با اجرای این طرح در بیمارستان فوق تخصصی فسا از سال ۹۴ تاکنون، بیش از ۷ هزار نفر که دچار سکته قلبی شدند در بخش آنژیوگرافی بستری شده و برای حدود ۵ هزار بیمار آنژیوگرافی و ۲ هزار بیمار هم آنژیوپلاستی انجام شد که در کشور بی سابقه بوده است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ن

نجات جان بیماران در فسا با اجرای طرح ۲۴۷

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.