سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۴۰ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع چابهار

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: ۴۰ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع در طول یک سال اخیر در این شهرستان با هدف سهولت در حمل و نقل ماشین آلات و ادوات، جابجایی نهاده‌ها و انتقال محصولات کشاورزی ساخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامحسین بامبری مدیر جهاد کشاورزی چابهار اظهار داشت: ایجاد، مرمت و بازسازی جاده‌های دسترسی بین مزارع در توسعه کشاورزی هر منطقه نقش بسزایی دارد.

وی افزود: با تامین ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ۴۰ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع ساخته شده است.

مدیر جهادکشاورزی چابهار بیان کرد: حجم عملیات اجرایی انجام شده بیشتر از کل جاده‌های دسترسی ایجاد شده در سالیان قبل در این منطقه بوده است.

وی گفت: همه باید با تلاش و کار و همت مضاعف تولید ملی را افزایش داده تا بسیاری از مشکلات اقتصادی، معیشتیِ و اشتغال مرتفع شود.

بامبری ادامه داد: در سال آبی جاری و تامین آب با زیرکشت رفتن ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی باغی و زراعی بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش کشاورزی این شهرستان مشغول بکار می‌شوند.

وی برداشت ۹۰۰ تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل و افزون بر ۸۰ هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغی را بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی چابهار عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی چابهار تداوم خشکسالی را از مهمترین مشکلات در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی شهرستان چابهار براثر خشکسالی، گرمازدگی، سرمازدگی و زیر کشت نرفتن زمین‌های کشاورزی با خسارت ۲۶۳ میلیارد تومانی رو به رو شده و کشاورزان نیازمند پیگیری لازم برای جبران خسارت و کمک‌های بلاعوض هستند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.