سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

تاکید بر ضرورت توجه به بخش معدن در آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: توجه به بخش معدن میزان وابستگی غلط اقتصاد کشور را به نفت کم می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در همایش ائمه جمعه ورزقان گفت:باید از اقتصاد نفتی دوری و به توسعه معادن توجه کنیم چرا که این کار کمک مهمی در افزایش میزان اشتغال و تولید در استان خواهد کرد.

وی ادامه داد: معدن مس سونگون ورزقان یکی از نعمت‌های مهم در استان است و باید با جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع پایین دستی در این شهرستان موجب توسعه اقتصادی در منطقه شویم.

امام جمعه تبریز گفت:: کارخانه ذوب و تبدیل کنسانتره مس در معدن از سال‌ها پیش بلاتکلیف مانده بود، ولی با تلاش مسئولان به راه افتاده است و باید با رعایت اصول حفاظت از محیط زیست به تولید و اشتغال بپردازد.

وی افزود: خوشبختانه شمش مس با راه اندازی کارخانه از این به بعد در این استان تولید خواهد شد و خام فروشی نخواهیم داشت.

علیزاده نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست توجه به تولید و اشتغال را در منطقه یکی از راه‌های مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن دانست و گفت: ماده خام معدنی مس سونگون ورزقان به کشور‌های خارجی و استان‌های دیگر صادر می‌شود که با احداث کارخانه تولید ذوب مس چرخه و زنجیره مس در استان کامل خواهد شد.

وی افزود: این کارخانه نقش مهمی در ایجاد اشتغال جوانان منطقه و استان و در پایین آوردن نرخ بیکاری و بالا بردن در آمد و اشتغال نقش موثری خواهد داشت.

یحیوی فرماندار ورزقان نیز گفت: همزمان با اجرای طرح‌های توسعه و برای اشتغال پایدار شهرک تخصصی مس آماده شده و با حضور سرمایه گذاران بخش صنعت در صنایع پایین دستی مس، تولید ورق‌های مسی در این شهرستان محقق خواهد شد.

شریفی مدیر مجموعه مس سونگون هم گفت: سالانه در این مجتمع ۳۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۵ درصد تولید می‌شود و این مواد قابل استفاده در استان نبود، اما با احداث کارخانه تولید ذوب ۱۰۰ هزار تنی مس، کارخانه تولید اسید سولفوریک و اکسیژن در آینده نزدیک کنسانتره تولید شده در صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

 

انتهای پیام/ش

تولید سالانه  ۳۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۵ درصد در معدن مس سونگون

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.