سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه ۳.۵ میلیون دلاری اداره پُست آمریکا بخاطر انتشار تصویر اشتباه روی یک تمبر!

اداره پُست آمریکا بخاطر انتشار تصویر اشتباه روی یک تمبر، ۳.۵ میلیون دلار جریمه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره پست آمریکا به دلیل یک اشتباه فاحش در انتشار یک تمبر و بی توجهی به تصویر آن، 3 میلیون و 500 هزار دلار جریمه شد.

بر این اساس، در انتشار این تمبر، از تصویر کپی مجسمه آزادی در لاس وگاس به جای تصویر مجسمه اصلی در نیویورک استفاده شده است.

یک قاضی فدرال طی حکمی اعلام کرد اداره پست آمریکا برای انجام چنین اشتباهی در محبوب ترین تمبر پستی خود باید میلیون ها دلار جریمه نقدی شود. یک قاضی دیگر نیز اداره پست آمریکا را به نقض قانون کپی رایت [حق نسخه برداری] محکوم کرده است.

در سال 2010، اداره پست آمریکا یک تمبر پستی چاپ کرد که صورت مجسمه معروف بانوی آزادی روی آن نقش بسته بود. این تمبر محبوبیت زیادی در میان آمریکایی ها پیدا کرد و میلیاردها دلار از آن به فروش رسید. حجم فروش این تمبر و کاربرد آن به حدی زیاد بود که در میان ماموران پست به «اسب بارکش» معروف شد.

مشکل از آنجا شروع شد که مقامات اداره پست آمریکا به جای آنکه به نیویورک بروند و تصویری دقیق از صورت تندیس بانوی آزادی  تهیه کنند، به تصاویر موجود از این مجسمه در پایگاه عکس «گِتی» بسنده کردند و 1500 دلار برای تصویر کپی مجسمه بانوی آزادی که در لاس وگاس قرار دارد، هزینه کردند.

کپی مجسمه آزادی  به دست «رابرت اس دیویدسون» ساخته شده است و در لاس وگاس قرار دارد. این مجسمه با تندیس اصلی تفاوت هایی دارد که هرکسی قادر به تشخیص آن نیست.  اداره پست آمریکا بدون اطلاع از این موضوع بارها تمبر را تجدید چاپ کرد. اما اداره پست آمریکا به رغم اخطارهای یک شرکت عکاسی و یک مجموعه دار تمبر، از تصحیح تصویر خودداری کرد. حتی گزارش های روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست نیز تاثیری در اصلاح آن نداشت. حتی اداره پست آمریکا تصمیم گرفت با تغییراتی در رنگ تمبر آن را حفظ کند.

در نهایت، در سال 2013، رابرت دیویدسون با اطلاع از اشتباه فاحش اداره پست آمریکا، این سازمان را به نقض قانون کپی رایت متهم و تقاضای غرامت کرد. دیویدسون در دادگاه اذعان کرد مدلسازی صورت مجسمه ای که ساخته است برگرفته از چهره مادر همسرش است و تشابهی به صورت تندیس اصلی آزادی ندارد. همچنین در بخش داخلی تاج، یک پلاک مربع شکل نصب شده که روی آن نوشته است «این برای شماست، مادر!»

تمامی جزئیاتی که دیویدسون ارائه کرد در تمبر اداره پست مشاهده شد.

نماینده اداره پست آمریکا در مواجهه با شواهد و مدارک دیویدسون  اعلام کرد تندیس آزادی نیویورک یک سازه است و مشمول قانون کپی رایت نمی شود. ولی قاضی با احتساب درآمد 70 میلیون دلاری اداره پست آمریکا از فروش این تمبر در 4 سال گذشته، این سازمان را موظف به پرداخت مبلغ 3 میلیون و500 هزار دلار  غرامت کرد.

انتهای پیام/

اداره پست آمریکا جریمه شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۷ تير ۱۳۹۷
مگه چه اشکالی داره؟