سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد تفکر مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان با حضور در اردوهای جهادی

دانش‌آموزان جهادگر تویسرکانی با حضور در اردوهای هجرت 3 علاوه بر درک محرومیت در روستاها و مناطق محروم شهرستان با فرهنگ جهادی برای آبادانی کشور آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سرهنگ مرتضی سیاهوشی،فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، ایجاد روحیه جهادی همراه با نشاط و شادابی در بستری از فرهنگ‌سازی برای نهادینه کردن گفتمان کمک به مردم در مناطق محروم و ایجاد انگیزه برای فراگیری مهارت‌های شغلی، برخی از اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی است.

وی اظهار کرد: در طرح هجرت دانش‌آموزی، نوجوانان و جوانان خود داوطلبانه برای حضور در مناطق روستایی ثبت‌نام می‌کنند تا جایی که در حال حاضر در روستاهایی از جمله کندر، کهنوش، وردآورد علیا و وردآورد سفلی، همین آینده‌سازان کشور، آستین‌های همت و کمک‌رسانی خود را بالا زده‌اند و به فعالیت‌های جهادی پرداخته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان دیوارنویسی، بهسازی، زیباسازی و رنگ‌آمیزی مدارس روستاهای نام برده را بخشی از فعالیت‌های جهادگران دانش‌آموز برشمرد و افزود: در این اردوها دانش‌آموزان فضایی با نشاط را با یکدیگر تجربه می‌کنند و علاوه بر آن با کارهای گروهی و آموختن تخصصی جدید در زمینه ارتقای توان روحیه تعهد و مسئولیت‌پذیری برای آینده‌سازی در این کشور آماده می‌شوند.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از نمادهای اسلامی و طرح‌هایی از این دست در دیوارنویسی مدارس، فضایی معنوی همراه با شور و نشاط را برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند از آغاز مهر ماه در این مدارس تحصیل کنند، فراهم می‌سازد و از سویی دیگر نیز زمینه‌ساز ارتقای روحیه معنویت و بصیرت در ضمیر دانش آموزان جهادگر می‌شود.

سیاهوشی عنوان کرد: دانش‌آموزان ما با حضور در مناطق محروم، محرومیت را با چشمان خود از نزدیک مشاهده می‌کنند و با دردهای مردمان این مناطق آشنا می‌شوند، بدین ترتیب نه تنها این اردوها بسترساز خودسازی آنان است، بلکه امید را هم در دل محرومان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ا

اردوهای جهادی فرصتی برای مسئولیت پذیری نوجوانان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.