فرماندار همدان با حضور در منزل شهیدان هاشم و مسعود رستمی به خانواده این شهدای بسیجی ادای احترام و قدردانی کرد.

وصیتنامه های شهدا مانند توصیه های علما و عرفای بزرگ ابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی تعالیفرماندار همدان وصیتنامه شهدا را بسیار قابل توجه و استفاده دانست و گفت : شهدا در سنین نوجوانی و جوانی وصیتنامه هایی نوشته اند که مانند توصیه های علما و عرفای بزرگ است.
وی با ابراز قدردانی از پدران و مادران این شهدای معزز تصریح کرد : بی شک تربیت این عزیزان در خانواده های متدین و پاکی چون شما شکل گرفته که با اقتدا به سالار شهیدان از خون و جان و همه هستی خود در راه اسلام ایثار کردند.
فرماندار شهرستان همدان با شنیدن خاطراتی از این شهیدان گرانقدر اظهار کرد : برخی از جنبه های زندگی و شهادت این شهدای عزیز بسیار جالب و قابل تامل است بویژه وابستگی این دوشهید، نحوه شهادت و بازگشت پیکر مطهرشان بعد از چند سال چشم انتظاری خانوادها ستودنی است.
شهیدان محمدهاشم و مسعود رستمی دارای نسبت فامیلی و حاصل ازدواج دو برادر با دو خواهر بودند که با یکسال اختلاف سنی بدنیا آمدند. ابوالقاسم و برادرش محمود پدران این شهدای گرانقدر بودند که آنها هم یکسال اختلاف سنی با یکدیگر دارند و مادران گرانقدر این دو شهید نیز دو خواهر با اختلاف سنی یکسال بودند که در یک منزل دو طبقه و در کنار هم زندگی می کردند و همچنان زندگی می کنند.
با مشاهده صمیمیت و علقه بین این دو خانواده شهادت یکی از این عزیزان در دوران دفاع مقدس مهمترین دغدغه خانواده آنها بوده تا اینکه هر دو در یک تاریخ به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
محمد هاشم رستمی تیرماه سال 1347 و مسعود رستمی تیرماه 1346 دیده به جهان گشودند. هر دو دانش آموز چهارم متوسطه بودند که از سوی بسیج در جبهه حضور یافتند. سی ام بهمن سال 1364 هر دو در منطقه فاو عراق به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در آن منطقه بر جاماند و با تفحص پیکر مطهرشان پس از سالها به زادگاهشان بازگشت و در گلزار شهدای شهر همدان خاکسپاری شدند.

برچسب ها: شهدا ، وزارت کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.