سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صیادان سیستان و بلوچستان ۳۰۳ هزار تن ماهی صید کردند

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: صیادان سیستان و بلوچستان در سال صید جاری ۳۰۳ هزار تن ماهی صید کردند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از سال ۹۴ تاکنون هرسال رتبه اول میزان صید در ایران را دارند و هرسال میزان صید استان رشد کرده است؛ سال ۹۴، ۲۳۱ هزار تن، سال ۹۵، ۲۵۱ هزار تن و سال ۹۶ نیز ۳۰۳ هزار تن، میزان صید بوده است.

وی بابیان این‌که هرسال در میزان صید سیستان و بلوچستان رشد ۱۰ درصدی شاهد بودیم، افزود: فصل صید از مهرماه آغاز می‌شود و تا خردادماه سال بعد ادامه می‌یابد، در سال صید ۹۶ که خردادماه ۹۷ تمام‌شده، صیادان سیستان و بلوچستان با ۳۰۳ هزار تن صید، ۷۵ درصد نیاز کشور را تأمین کردند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان بیش از هزار و چهارصد قایق و ۹۰۰ فروند لنج در ۹ بندر ماهیگیری در چابهار و کنارک وجود دارد و عمده صید سیستان و بلوچستان نیز توسط لنج‌ها و در آب‌های فراساحلی انجام می‌شود. امسال لنج‌های فراساحل در هر بار دریا روی بین ۵۰ تا ۱۲۰ تن صید می‌آوردند و این در حالی است درگذشته این رقم بین ۳۰ تا ۴۰ تن در هر بار دریا روی بوده است.

میرمرادزهی ادامه داد: بنا به آمار کمیسیون IOTC صیادان سیستان و بلوچستان بیشترین میزان برداشت در اقیانوس هند را دارند؛ بیش از ۲۰ کشور حوزه اقیانوس هند عضو کمیسیون IOTC هستند که نهادی برای نظارت و کنترل صید تن ماهیان اقیانوس هند است.

وی گفت: به‌واسطه صید خوب صیادان استان؛ مواد اولیه بسیاری از کارخانجاتی که به‌دلیل نبود مواد اولیه و ماهی تعطیل بودند راه افتادند؛ در همین چابهار بزرگ‌ترین کارخانه تن ماهی کشور با ظرفیت ۵۰ تن کنسرو در روز وجود دارد که کنسروهایش علاوه‌بر مصرف داخل به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، لبنان و عراق نیز صادر می‌شوند.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان  هرسال رتبه اول میزان صید در ایران را دارند

برچسب ها: شیلات ، سازمان بنادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.