سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف برق درکشور بیش از متوسط مصرف جهانی است

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: مصرف برق درکشور بیش از متوسط مصرف جهانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت:  گفت: باوجود مصرف کنندگان برق در بخش های مختلف ، مردم با حساسیت ویژه ای مصرف انرژی را در دستگاههای دولتی و اداری رصد می کنند و ضروری است تا دراین بخش با تاکید بیشتری اصلاح الگوی مصرف انجام دهیم .

وی زیرساخت و ظرفیت برق در استان وکشور را در عمده روزهای سال خوب ارزیابی کرد و افزود: بدلیل عدم مدیریت مصرف برق و کاهش ذخایر آبی در فصل تابستان با محدودیت هایی تولید روبرو شده ایم ، بطوریکه در روزهای اخیر رکورد مصرف 56هزار مگاوات برق در کشور تجربه شد و این درحالیست که در فصل زمستان مصرف کل کشور حدود 28هزارمگاوات است. به عبارتی دیگر می توان گفت مصرف برق درکشورمان بیش از متوسط مصرف جهانی است .

وی به نوبت خاموشی یا مدیریت بار روزهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد : شبکه های برق در سراسر کشور بصورت یکپارچه و پیوسته به همدیگر است و درصورت محدودیت در نقطه ای ازاین شبکه سراسری ، نیاز به کمک و همکاری همه ی مشترکان برق را می طلبد تا محدودیت پیش آمده جبران شود .

علیزاده  در خصوص مدیریت مصرف برق در دستگاههای دولتی را تبیین کرد و بر اجرای دقیق بندهای مصوبات یادشده اعم از کاهش 10درصدی انرژی مصرف برق دوایر دولتی نسبت به سال گذشته ، استفاده از مولدهای اضطراری در ساعات اوج مصرف برق و بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر در تامین برق فضای اداری تاکید و از مدیران اجرایی سازمانها وادارات خواست تا با جدیت بیشتری در اجرای این دستورالعمل اقدام شود .

انتهای پیام/ن

 

مدیریت مصرف برق در دستگاههای دولتی

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.