سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار کنگره روماتولوژی کودکان ایران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کنگره کشوری روماتولوژی کودکان ایران با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از متخصصان و صاحبنظران این حوزه، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، عبدالرضا ملک دبیر علمی دومین همایش کشوری روماتولوژی کودکان ایران در حاشیه این کنگره گفت: قرار است در مدت زمان برگزاری این همایش ۳۲ مقاله در قالب پوستر و ۵۰ مقاله در قالب سخنرانی ارائه شود.

وی افزود: بیماری‌های روماتیسمی در کودکان دسته جداگانه از اختلالات در بافت نرم و استخوان‌ها است که می‌توانند سایر ارگان‌های بدن را نیز درگیر نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماری‌های روماتیسمی کودکان (روماتولوژی) معمولا کودکان را با تظاهرات بالینی مانند تب‌های نامشخص، درد‌های اسکلتی، تورم مفاصل، نسج همبند و ضایعات پوستی به صور مختلف متاثر می‌کند.

فوق تخصص بیماری روماتولوژی کودکان گفت: همچنین مشکلات متابولیکی استخوان و اختلالات ساختاری استخوان خصوصا نرمی استخوان، پوکی استخوان و استئودیسپلازی‌های استخوان، درد‌های اسکلتی تشدید یافته خصوصا درد رشد و پرتحرکی مفاصل از دیگر موارد شایع این بیماری می‌باشد.
 
همایش روماتولوژی کودکان در محور‌های آرتریت در کودکان واسکولیت در کودکان، تب‌های دوره‌ای و اختلالات متابولیت استخوان در سالن همایش‌های بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر در حال برگزاری است.
 



انتهای پیام// ف. ن
 
 
 


کنگره روماتولوژی کودکان ایران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.