سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص «میز ویژه کاشان» در بانک ملی ایران برای تولیدکنندگان فرش ماشینی

مدیرعامل بانک ملی ایران از ایجاد «میز ویژه کاشان» در تهران با اعطای تسهیلات 5 میلیارد تومانی برای تولیدکنندگان فرش ماشینی بدون نیاز به فرایند اداری در مرکز استان اصفهان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکترمحمدرضا حسین زاده دیشب در نشست هم اندیشی رفع بحران صنایع فرش ماشینی و نساجی کاشان که به همت و پیگیری موکد نماینده کاشان برگزارشد گفت: طرحهای بیش از 5 میلیارد تومان واحدهای تولیدی صنعتی منطقه کاشان نیز به صورت ویژه در تهران بررسی و کارشناسی خواهد شد.

 تفویض اختیار بانک ملی استان اصفهان به بانک ملی شهرستان کاشان

وی همچنین از تفویض اختیار بانک ملی استان اصفهان به بانک ملی شهرستان کاشان خبر داد و با اشاره به اینکه اختیارهای بانکهای کاشان متناسب با توان کارشناسی آنها افزایش می یابد، افزود: این اقدام به منظور کاهش فرایند اداری انجام می شود.

به گفته وی، این بانک از ال سی داخلی نیز استقبال می کند و گشایش آنرا عامل رونق اقتصاد کشور می داند.

مدیرعامل بانک ملی ایران، بعضی اقدامات برخی از بانکها در شرایط اقتصادی موجود در محدودیت قرار دادن تولیدکنندگان و تاجران را ناجوانمردانه و فرصت طلبی دانست و گفت: این اقدامات آنها عامل ایجاد مشکلات برای صاحبان صنایع می شود.

حسین زاده اظهارداشت: کمک به واحدهای صنعتی تولیدی و حمایت از آنها درراستای جلوگیری از توقف و تعطیلی آنها یکی از اصولی است که در شورای هماهنگی بانکهای دولت به آن تاکید شده است.

وی در کنار همدیگر بودن و کمک به یکدیگر را در شرایط سخت اقتصادی کشور تاکیدکرد و گفت:هر چقدر چرخ تولید بچرخد، وضعیت اقتصادی کشور بهتر و اشتغال بیشتری ایجاد خواهد شد.

اروپا در تحریم های این دوره در کنار ایران است

مدیرعامل بانک ملی ایران شرایط تحریم های این دوره را بهتر از قبل دانست و گفت: تحریم های پیشتر از سوی سازمان ملل و اتحادیه اروپا اعمال شده بود اما در دوره تحریم های جدید سازمان ملل و اتحادیه اروپا در کنار جمهوری اسلامی ایران هستند و تا آنجا که می توانند در برابر اقدام قلدر مآبانه آمریکا، ایستادگی می کنند.

حسین زاده، با تاکید بر اینکه در حال حاضردر شرایط اقتصادی خاص قرار گرفته ایم گفت: هر چند نسبت به قبل بهتر است اما برخی تنگناها را به کشور تحمیل خواهد کرد که باید راهکارهای برون رفت و نجات از آن را پیدا کنیم.

اقتصاد کشور بانک محور است

وی، بهره گیری از ارزهای محلی و ملی را یکی از راههای کاهش اهمیت و قدرت دلار دانست و گفت: اقتصاد کشور بانک محور یعنی اقتصاد به شدت وابسته به اعتبارات نظام بانکی است در حالی که هیچ کجای جهان به این شیوه نیست.

به گفته وی، منابع پولی بانکها برای ارائه تسهیلات و وام محدود است و یکی از دلایل نارضایتی مردم از بانکها هم عرضه محدود منابع است که باید در مسیر موثر استفاده کنیم.

حسین زاده با اشاره به اینکه نرخ سود بانکی بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار خلاف قانون است، یادآور شد: بانکهای دولتی حق ندارند بخشی از وام را گرو نگهدارند و از شهروندان خواست موارد تخلف را گزارش کنند.

وی در پایان، نرخ 18 درصدی سود در بانکهای دولتی مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار را خاطرنشان کرد و گفت:هرچند که نرخ آن برای صنایع زیاد است اما دخل و خرج بانکها نیز باید متناسب باشد

شایان ذکر است: امیر باقاری معاون امور بانکی و بیمه وزیر اقتصاد و دکترمحمدرضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران به منظور برگزاری نشست اضطراری هم اندیشی نمایندگان وزرای اقتصاد و صمت با صاحبان صنایع نساجی و مسوولان استنای و شهرستانی در حل رفع بحران صنعت فرش ماشینی به این شهرستان سفرکرده بودند.

نشست اضطراری هم اندیشی رفع بحران صنایع فرش ماشینی کاشان با حضور شماری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان و ارائه مشکلات واحدهای صنعتی آنها در زمینه تامین ارز و دریافت وام برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.