سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۴۳۳ میلیاردی خشکسالی به بخش کشاورزی شهرستان گناباد

مدیر جهاد کشاورزی گناباد، گفت: خشکسالی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۴۳۳ میلیارد و ۶۷۶ میلیون ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارده آورده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  علیرضا حسین زاده با بیان اینکه  294 حلقه چاه عمیق با ظرفیت آبدهی 166 میلیون مترمکعب در گناباد وجود دارد افزود: خشکسالی سال‌های اخیر موجب کاهش شش میلیون مترمکعبی آبدهی آن‌ها و نیز 9.5 میلیون متر مکعبی آب 106 دهنه چشمه این شهرستان شده است.

وی همجنین از  وجود 599 رشته قنات با ظرفیت 75 میلیون مترمکعب آب در گناباد خبر داد و گفت : به علت خشکسالی میزان آبدهی این قنات‌ها نیز 51 میلیون مترمکعب کاهش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی گنابادگفت: برای اجرای شبکه‌های آبیاری تحت فشار و استفاده مناسب از آب در بخش کشاورزی امسال 16 طرح لوله گذاری به طول هشت هزار و 400 متر در کشتزار‌های گناباد اجرا می‌شود.

حسین زاده با اشاره به ایجاد دو کانال و استخر در مجموع هزار مترمکعبی در حال اجرا و انعقاد تفاهم نامه است، افزود: 76 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری اختصاص یافته است.

وی گفت: با اجرای آن به ازای هر هکتار کیلومتر لوله گذاری سالانه 5 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گنابادگفت: اجرای 84 طرح احیا، مرمت و بهینه سازی قنات‌ها در قالب 100 کیلومتر لوله گذاری و با هزینه 90 میلیارد ریال از مهمترین اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی گناباد در یک سال گذشته است.

حسین زاده افزود: همچنین 53 رشته قنات با هزینه 20 میلیارد ریال در سه سال گذشته در حال مرمت و احیاست.

انتهای پیام: ح. ت.


خسارت شدید ناشی از خشکسالی به کشاورزی گناباد

برچسب ها: کشاورزان ، خشکسالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.