سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم همراهان واقعی دولت در صرفه جویی منابع

راهکارهای صرفه جويی در مصرف انرژی به مردم باید بهتر معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمودرضا عراقی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در سومين مجمع عمومی روابط عمومی های استان همدان که با موضوع صرفه جويی و مصرف بهينه انرژی برگزار شد، گفت: مبحث انرژی بسيار مهم است و استفاده درست از منابع و اولويت بندی می تواند منابع جديدی در اختيار ما قرار دهد.

وی بابيان اينکه اگر مصرف استاندارد باشد، نيازی به هزينه کرد برای ساخت زيرساختهای جديد مثل سد نخواهد بود و می توان اين هزينه ها را به حوزه های مورد نياز کشور مانند درمان سوق داد، افزود: دستگاه های مرتبط و ذيربط موظف به آموزش صرفه جويی هستند و صدا و سيما و رسانه ها بايد نسبت به اطلاع رسانی در زمان مناسب اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با تاکيد بر اينکه قيمتهای انرژی در کشور عادلانه نيست و بايد بسمتی برويم که قيمت انرژی منطقی شده و به عنوان نمونه به بهداشت و درمان کمک شود، گفت: وقتی در مصرف اصول بهينه و راهکارهای صرفه جويی رعايت نمی شود، نبايد يارانه داده شود.

عراقی بابيان اينکه تامين، قيمت و فرايند تامين آب نيازمند اطلاع رسانی است تا به صرفه نبودن برخی اقدامات مانند کشت محصولات پر آب بر برای همه مشخص شود، گفت: ايجاد توقع در مواردی بسيار پرهزينه است و توجيه اقتصادی هم ندارد.

وی باتاکيد براينکه مسئولان علاوه بر قانون بايد عرف هم رعايت کنند، گفت: بايد صرفه جويی را رعايت کنيم تا الگو شويم.

انتهای پیام/ا

مردم با صرفه جویی می توانند منابع را ذخیره برای آیندگان کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.