وی ادامه داد: اقدامات پلیس برای کاهش میزان تصادفات در کشور کوتاه مدت و کم هزینه است.
وی بیان کرد: اصلاح برخی از قوانین و ایمن سازی جادهها از جمله اقدامات ارزندهی پلیس راهور برای کاهش میزان تصادفات در کشور بوده است.
وی فرهنگ سازی را یکی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی باید به طور جدی در دستور کار تمام دستگاههای دست اندر کار در این زمینه باشد.
رئیس پلیس راه نیروی انتظامی با تاکید بر ایمن سازی راهها گفت: متاسفانه در برخی از نقاط کشور برای اینکه زوتر جاده تحویل داده شود استاندارهای لازم را رعایت نمیکنند.
سردار حمیدی اظهار داشت: ایمن سازی راهها تاثیر بسیار مستقیمی در میزان کاهش و یا افزیش تصادفات دارد.
وی با تاکید بر ایمن سازی خودروها افزود: دنیا اگر در صنعت خودرو سازی پیشرفت کرده به دلیل این بوده که برای خودروهای با کیفیت هزینه و یارانه پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد: هزینه خودروی ایمن و سالم در کشور بسیار گزاف است و مردم مجبورند از خودروهای بی کیفیت استفاده کنند.
رئیس پلیس راه نیروی انتظامی گفت: با توجه به توسعه سواحل مکران و قرار گرفتتن بار ترافیکی در جادههای سیستان و بلوچستان ضروری است تا وضعیت راههای این استان بهبود پیدا کند.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان از راههای غیر استاندار برخوردار است.
سید دانیال محبی اظهار داشت: گستردگی و فاصله دور شهرهای سیستان و بلوچستان یکی از عوامل تصادفات جادهای در این استان است.
وی با تاکید بر ایمن سازی خودروها گفت: ایمنی خودروها نقش بسزایی در کاهش تصادفات دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هم اینک ۲۶۴ کیلومتر بزرگراه در این استان داریم که در مقایسه با آمار کشوری بسیار کم است.
مسعود مالکی افزود: در سیستان و بلوچستان هزار و ۹۳۱ کیلومتر راه اصلی و ۴ هزار و ۱۱۹ کیلومتر راه فرعی وجود دارد.
وی ادامه داد: ۸۰ نقطه پرحادثه در جادههای سیستان و بلوچستان شناسایی و برای رفع و ساماندهی آنها ۳۷۳ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
انتهای پیام/ع