سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهکار وکیل حقوقی برای حل مشکل قرارداد ترابی با پرسپولیس

عبدالصمد ابراهیمی وکیل حقوقی فوتبال راهکار جدیدی را برای حل مشکل قرارداد ترابی با تیم فوتبال پرسپولیس ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزبه وثوق احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان امروز اعلام کرد طبق بندی از آئین نامه نقل و انتقالات، قرارداد بستن با بازیکن یک فصل است و بنابراین باید ببینیم که ترابی  به چه صورت قرار است در یک نیم فصل در تیم سایپا  بازی کند. 

عبدالصمد ابراهیمی وکیل حقوقی فوتبال دلیل ایراد کمیته تعیین وضعیت به قرارداد ترابی و راهکار حل مشکل این پرونده را در صفحه اجتماعی خود تشریح کرده است. 

براساس بند 2 ماده 19 مقررات نقل و انتقالات ایران که انعکاس عینی مقررات فیفاست قراردادها نمی توانند به نیم فصل ختم شوند و از هر زمانی که بسته می شوند باید تا پایان فصل باشند. 

برابر بند 5 همان ماده یک بازیکن فقط زمانی می تواند با تیم بعدی قرارداد ببندد که از مدت قرارداد با تیم فعلی کمتر از 6 ماه مانده باشد . پس قرارداد ترابی با سایپا الزاما تا پایان فصل است و نمی تواند منتهی به نیم فصل باشد و از طرف دیگر چون در این حالت بیشتر از 6 ماه از قرارداد مانده است قرارداد بستن با پرسپولیس مغایر با مقررات است. دلیل ایراد کمیته تعیین وضعیت همین بوده و دلیلی قانونی است. 

راهکار چیست؟

ابتدا مهدی ترابی قراردادش را با سایپا فسخ می کند و بعد با پرسپولیس قرارداد منعقد می کند( انعقاد با ثبت فرق دارد و پرسپولیس حق انعقاد دارد و حق ثبت ندارد) در ادامه با یک توافق داخلی این بازیکن را نیم فصل به سایپا قرض می دهند. 

درباره اینکه قراردادها نمی تواند منتهی به نیم فصل شوند، سایپا چگونه ترابی را تا نیم فصل قرض بگیرد؟

موضوعی که قراردادها باید تا انتهای فصل باشند مربوط به انتقال دائم است اما در انتقال قرضی ، قانونگذار به صراحت نوشته حداقل مدت انتقال فاصله بین 2 دوره نقل و انتقالات است یعنی از پنجره تابستانی تا زمستانی را تشکیل می دهد. 

طبق اعلام ابراهیمی، ترابی ظرف روزهای آینده قراردادش را با سایپا فسخ می کند و با پرسپولیس 3 ساله می بندد و با توافق 3 جانبه میان باشگاه های سایپا ، پرسپولیس و همچنین ترابی، او یک نیم فصل در سایپا قرضی توپ می زند. 

بیشتر بخوانیم: 

واکنش باشگاه پرسپولیس بابت مبلغ بالای رضایت نامه ترابی

وثوق احمدی: باشگاه‌های مدعی باید مدارک خود را درباره ترابی تحویل بدهند

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.