سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

افزایش ۱۱ درصدی ترانزیت ریلی کریدور سرخس _. رازی

در سه ماهه نخست سال جاری، ۱۴ هزار تن کالای ترانزیتی در کریدور ترانزیتی ریلی سرخس- رازی از مبداء ترکمنستان به مقصد ترکیه حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مدیرکل راه آهن خراسان افزود: در سه ماهه نخست سال جاری با حمل ریلی حجم مذکور از بار ترانزیتی، بیش از یک میلیون و 300 هزار لیتر در مقایسه با حمل جاده‌ای سوخت کمتری مصرف شده که به تبع آن کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را در پی داشته است.

هادی ضیایی مهر گفت: برای جابجایی این میزان بار بطور متوسط به تعداد 700 کامیون مورد نیاز بوده که با جابجایی ریلی آن حجم قابل توجهی از ترافیک و سوانح و تلفات جانی و مالی تصادفات جاده‌ای در این مسیر کاهش یافته است.

وی با اشاره به بند‌های 24 و 25 برنامه ششم توسعه گفت: در شرایط اقتصادی کنونی توسعه ترانزیت ریلی به عنوان یک شاخص اساسی در اشتغال پایدار و رونق اقتصادی می‌تواند نقش بسزایی در اجرایی شدن بند‌های 24 و 25 برنامه ششم توسعه داشته باشد.

ضیایی مهر گفت: همچنین در فصل بهار یک هزار و 194 تن کالای ترانزیتی توسط 98 واگن از ترکیه به مقصد کشور‌های آسیای میانه به ویژه ترکمنستان حمل شده است.


انتهای پیام// ف. ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.