سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست ؛

لایحه حمایت ازمحیط بانان دردستورکار صحن علنی مجلس قرار گرفته است

مدیر کل حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لایحه حمایت ازمحیط بانان درسنوات پیشین به مجلس پیشنهاد و دردستورکار صحن علنی مجلس قرار گرفته است و امید است حمایت دوچندان قضایی را دراین خصوص داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی سمیعی درهمایش ملی قوانین محیط زیست در مشهد با اشاره به ضرورت جرم انگاری در محیط زیست افزود: تقویت چارچوب‌های ذهنی درآگاهی از مجازات‌های تعیین شده برای مخربین محیط زیست، باعث هدایت عامه به الزام به رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی خواهد شد.

وی بر شفاف سازی درحوزه قوانین و مقررات و ضوابط زیست محیطی تاکید کرد و گفت: بسیاری از معضلاتی که گریبانگیر محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست می‌شود ناشی از عدم شفافیت در ارائه قوانین است که درمواردی منجربه مفسده نیز می‌شود.
 


حمایت دادگستری از ضابطین قضایی منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه است


معاون دادستان در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی هم در ادامه این همایش با تاکید بر پیشگیری و اجرای مطلوب قوانین درحوزه یگان حفاظت از جایگاه حفاظت محیط زیست در مقیاس ملی و بین المللی و چالش‌های اجتماعی  گفت: بر اساس قوانین موجود ضابطین قضایی به شرط گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه مورد حمایت دادگستری هستند.

 محمد بخشی محبی با اشاره  به برخی قوانین مجازات اسلامی درخصوص تعیین مجازات برای متمردین و عوامل توهین به ضابطین قضایی گفت:  قانون گذار برای هر گونه توهین و تمرد که موجب تخفیف شأن ضابط قضایی شود مجازات درنظر گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رفع آلودگی‌های زیست محیطی استان اظهار امیدوری کرد که چالش‌های حوزه محیط زیست خراسان رضوی، خصوصا موضوع آلودگی کشف رود و گرد و غبار با همراهی مردم و مسئولان هر چه زودتر مهار شود.
 

تدوین نقشه راه محیط زیستی استان در حوزه‌های مختلف خراسان رضوی


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هم در این همایش با اشاره به اینکه خراسان رضوی به لحاظ تعداد مناطق چهارگانه در کشور رتبه نخست کشور و به لحاظ وسعت مناطق رتبه پنج کشوری را دارد افزود: وضعیت فعلی ما در استان خرسان رضوی به عنوان دومین استان پر جمعیت کشور و با اتخاذ رتبه 4 درمساحت، سهم 11 درصدی از صنعت کشور، سهم 8 درصدی از معدن، 13 درصدی در تولیدات کشاورزی است.

تورج همتی افزود: درچنین شرایطی، حوزه عمل محیط زیست استان در 21.2 درصد از عرصه‌های طبیعی استان است که معادل 2.5 میلیون هکتار بوده و ضریب حوزه عمل در بخش پایش منابع آلاینده در محیط زیست خراسان رضوی نیز معادل 42 درصد می باشد.

وی  با اشاره به اکوسیستم شکننده استان و چالش‌های اساسی زیست محیطی افزود:آسیب پذیری دربرابر بلایای طبیعی، استقرار واحد‌های صنعتی آلاینده محیط زیست در مراکز حساس زیستی و نیز مصرف بی رویه آب درتمام بخش‌ها، پیش روی کویر، شوری منابع آب و خشک شدن تالاب‌ها از دیگر معضلات زیست محیطی خراسان رضوی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  ازتدوین نقشه راه محیط زیستی استان در حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود: ظرفیت‌ها و محدودیت‌های زیست محیطی استان شناسایی شده و چشم‌انداز، اهداف و راهبرد‌های توسعه محیط‌زیست محور استان نیز تدوین شده است و امید است با همراهی دیگر مسئولان و متولیان موضوعات زیست محیطی استان بتوانیم درجهت اهداف تعیین شده زیست محیطی استان قدم برداریم.
 
انتهای پیام//ا.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.