سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلیم چهل ماشوله بافت در انتظار ثبت ملی

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دومین شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی ایران شب گذشته در عمارت تاریخی کوشک تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی بختیاری نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی گفت: این نوع گلیم در شهر بافت شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و می‌توان گفت: منحصربفرد است.

وی افزود:گلیم چهل ماشوله دارای ۴۰۰ سال قدمت است و ۲۴ طرح دارد.

وی گفت: هنرمندانی که این نوع گلیم را می‌بافند افرادی هستند که از نسل‌های گذشته خود این هنر را آموخته‌اند و به این ترتیب آموزش در این حوزه نقش مهم و اساسی دارد که امیدواریم با ثبت ملی این شهر، شرایط بهتری برای آموزش فراهم شود.

بختیاری افزود: معشیت بیشتر افرادی که در بافت زندگی می‌کنند از طریق فروش این نوع گلیم تامین می‌شود و به همین دلیل با ثبت ملی این شهر می‌توان در میان افرادی که در این حوزه اشتغال دارند غرور و انگیزه ایجاد کرد، این اقدام همچنین در جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر و ایجاد اشتغال و درآمد موثر خواهد بود.

نماینده مردم بافت رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:امیدواریم با ثبت ملی بافت، زیرساخت‌ها و شرایط مساعدی برای حفظ و نگهداری از هنر بافت گلیم چهل ماشوله و آموزش آن در سطح گسترده فراهم شود.
انتهای پیام/ی

گلیم بافت ثبت ملی می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.