سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صیاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح حوزه ای شدن انتخابات غزنی یک و نیم سال پیش ارائه شده بود/ تقویم انتخاباتی غزنی به زودی اعلام می شود

رئیس کمیسیون انتخابات گفت: طرح کنونی انتخابات غزنی یک و نیم سال پیش به دولت ارائه شده بود.

«عبدالبدیع صیاد»، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح حوزه ای شدن انتخابات در ولایت غزنی یک و نیم سال پیش به دولت ارائه شده بود.

کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی افغانستان روز گذشته با انتشار بیانیه ای تبدیل کردن غزنی به سه حوزه انتخباتی را نقض ماده ۳۶ قانون انتخابات دانسته و اعلام کرده است که حدود حوزه های انتخاباتی باید حداقل ۱۸۰ روز پیش از روز برگزاری انتخابات تعیین شود.

وی در پاسخ به این بیانیه کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی گفت: ما این مساله را قبول می کنیم که باید 180 روز پیش از برگزاری انتخابات حدود حوزه های انتخاباتی مشخص می شد اما کمیسیون طرح خود را یک و نیم سال پیش به حکومت ارائه کرده بود.

صیاد افزود: کمیسیون انتخابات برای حل مشکل انتخابات در ولایت غزنی و حضور همه اقوام در انتخابات این ولایت، تصمیم ویژه و خاصی را در مورد غزنی انجام داد تا مردم از این روند محروم نشوند.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید کرد که به زودی یک تقویم انتخاباتی برای ولایت غزنی آماده و اعلام شود.

قابل یادآوری است که چندی پیش کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که انتخابات در ولایت غزنی در سه حوزه برگزار خواهد شد. این تصمیم واکنش های فراوانی را به دنبال داشته است و بسیاری آن را نقض قانون اساسی و قانون انتخابات افغانستان می دانند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.